Nowadays the main purpose of museums is not only to protect keep and exhibit historical and cultural inheritance Museums should apply new technics and methods to endure in the developing and changing environment One of these methods is using marketing methods With this approach museums can supply costumer satisfaction and convict them to visit and to donate So that they can provide resource to service costumer In this research how to adapt marketing mix approach in museums will be mentioned and suggestions to museum manager will be provided Keywords: Museum Marketing Marketing Mix Museum Marketing
Günümüzde müzelerin amacı sadece kültürel ve tarihi mirası korumak saklamak ve sergilemek değildir Müzeler gelişen ve değişen çevrede ayakta kalabilmek için yeni yöntem ve teknikler uygulamak durumundadırlar Bunlardan biride pazarlama yöntem ve metotlarının müzelerde uygulanmasıdır Bu sayede müzeler müşteri memnuniyeti ve sosyal kabullenirliği sağlayabilir ve hizmetlerine devam etmek için gerekli kaynakları tedarik edebilirler Bu araştırmada pazarlama karması yaklaşımının müzelere nasıl uyarlanabileceğinden bahsedilecek ve müze yöneticilerine bu anlamda öneriler sunulacaktır Anahtar Kelimeler: Müze Pazarlama Pazarlama Karması Müze Pazarlaması
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2006 |
Submission Date | December 29, 2013 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 15 Issue: 1 |