Research Article
BibTex RIS Cite

Lise Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Özdüzenleme Ve Bilişüstü Becerileri Cinsiyete Sınıfa Ve Alanlara Göre Farklılaşmakta Mıdır?

Year 2007, Volume: 16 Issue: 1, 33 - 44, 01.06.2007

Abstract

In this article the differentiation of high school students’ self regulatory and metacognitive skills towards mathematics with respect to gender level and field are studied The sample group of the research is 314 students from MEB Anadolu high schools The data collection is done by “self regulation” and “meta cognitive” dimensions of the questionnaire “Motivated Strategies for Learning Questionnaire” developed by Pintrich and De Groot 1990 and linguistic equivalence done by Üredi 2005 For analyzing the data t test and ANOVA is used Findings introduce that there are significant differences in students’ self regulatory and metacognitive skills with respect to gender and high school level but not such differences with respect to fields Anahtar Sözcükler Özdüzenleme Bilişüstü

LİSE ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK ÖZDÜZENLEME VE BİLİŞÜSTÜ BECERİLERİ, CİNSİYETE, SINIFA VE ALANLARA GÖRE FARKLILAŞMAKTA MIDIR?

Year 2007, Volume: 16 Issue: 1, 33 - 44, 01.06.2007

Abstract

Bu makale ile Anadolu Lisesi öğrencilerinin Matematik dersine yönelik
özdüzenleme ve bilişüstü beceriler, cinsiyete, sınıf düzeyine ve alanlara göre farklılaşıp
farklılaşmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Milli Eğitim
Bakanlığına bağlı Anadolu lisesinde öğrenim gören 314 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmada veri toplamak amacıyla, Pintrinch ve De Groot (1990) tarafından
geliştirilen ve dilsel eşdeğerliği Üredi (2005) tarafından yapılan “Öğrenmede Motive
Edici Stratejiler ” ölçeğinde yer alan “Özdüzenleme” ve“Bilişüstü” alt boyutları ölçeği
kullanılmıştır. Verileri analiz etmek amacıyla, t-testi ve ilişkisiz gruplarda tek yönlü
varyans analizi kullanılmıştır. Bulgular, cinsiyete ve lise sınıf düzeyine göre
öğrencilerin özdüzenleme ve bilişüstü becerilende anlamlı farklılıklar olduğunu buna
karşın alanlara göre söz konusu becerilere ilişkin bir farklılık olmadığını ortaya
koymuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Bülent Alcı This is me

Sertel Altun This is me

Publication Date June 1, 2007
Submission Date December 29, 2013
Published in Issue Year 2007 Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Alcı, B., & Altun, S. (2007). LİSE ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK ÖZDÜZENLEME VE BİLİŞÜSTÜ BECERİLERİ, CİNSİYETE, SINIFA VE ALANLARA GÖRE FARKLILAŞMAKTA MIDIR?. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 33-44.