The general purpose of this research is to investigate the comparatives of students’s who used learning strategies and the considered educational philosophies and The learning styles that students has The study group of this research is formed by 254 people who were chosen randomly among of classroom teaching social sciences teaching pre school teaching science teaching Turkish Language teaching and english language teaching in 2005 2006 education teaching year at Muğla University Education Faculty Philosophy Preference Assessment Scale was applied prennialism essentialism constructionism and progressivism educational philosophies take place in Philopsophy Preference Assessment scale Moreover data were collected to determine learning styls kolb’ learning styles envanter and to applied also learning strategies “ the scla of learning strategies envantor Datas were analysed in SPSS package programme interpretation and discussions were made according to analyszis that are anova frankans stdantdart eror Keywords: Phisophies Educational phisophies teaching learning strategies learning styles
Bu araştırmanın genel amacı öğrencilerin benimsedikleri eğitim felsefesi ile kullanıldıkları öğrenme strateji ve sahip oldukları öğrenme stillerinin karşılaştırmasını irdelemektir Bu araştırmanın çalışma grubu 2005–2006 eğitim öğretim yılında Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki Sınıf Öğretmenliği Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Okul Öncesi Öğretmenliği Resim İş Öğretmenliği Fen Bilgisi Öğretmenliği Türkçe Öğretmenliği ve İngilizce Öğretmenliği Bölümü ile Teknik Eğim Fakültesi Mobilya ve Dekorasyon Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinden random olarak seçilen öğrencilerden oluşmaktadır Veri toplama aracı olarak öğrencilerin benimsedikleri eğitim felsefelerini belirlemek için “Felsefi Tercih Değerlendirme” ölçeği öğrenme stillerini belirlemede kolb’ün “Öğrenme Stilleri Envanteri” ve öğrenme stratejilerini belirlemek içinse “Öğrenme Stratejilerini Belirleme Anketi” kullanılmıştır Veriler SPSS paket programında yüzde standart sapma aritmetik ortalama t testi ve ANOVA gibi istatistik analizleri yapılarak yorum ve tartışmalara gidilmiştir Anahtar kelimeler: Felsefe Eğitim Felsefesi öğretim öğrenme stratejileri öğrenme stilleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2008 |
Submission Date | December 29, 2013 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 17 Issue: 1 |