Year 2008, Volume 17 , Issue 1, Pages 269 - 278 2008-03-01

Meşrutiyet’ten Günümüze Okul Öncesi Eğitim
Meşrutiyet’ten Günümüze Okul Öncesi Eğitim

Yrd. Doç. Dr. Ebru Deretarla GÜL [1]


The review article aims to focus on the historical transformation of early childhood education beginning from the constitutional monarchy era in Turkey The other purpose of the study is to emphasize the importance and relevance of early childhood education in our times Thus literature related to early childhood education and studies conducted between the eras of constitutional monarchy and modern Turkey have been reviewed Results of the analysis revealed that early childhood education schools were more widespread in republication era policies related to early childhood education began to appear in Development Plans and on the agendas of National Education Councils In addition to that within the last decade we observed a sharp increase in the rate of children attending preschools Parallel to this quantitative increase it is obvious that other qualitative changes have taken place in early childhood education schools Key Words : Preschool education education history kindergarden
Bu çalışmanın amacı okul öncesi eğitimin özellikle Meşrutiyet döneminden günümüze kadar geçirdiği tarihsel süreçleri ve günümüzde okul öncesi eğitimin önemini vurgulamaktır Bu anlamda Meşrutiyetten günümüze kadar okul öncesi eğitimle ilgili literatür taraması yapılmıştır Sonuçlar ülkemizde meşrutiyetle birlikte anaokullarının açılmaya başladığını ve cumhuriyet döneminde bu okulların sayılarının artmasıyla birlikte Kalkınma Raporlarında ve Milli Eğitim Şuralarında yer almaya başladığını göstermektedir Bununla birlikte son on yıl içerisinde okul öncesi eğitimde okullaşma oranlarında önemli artışlar olmuştur Bu niceliksel artışla paralel olarak okul öncesi eğitim kurumlarının niteliğinde de önemli değişimler göze çarpmaktadır Anahtar sözcükler: Okul öncesi eğitim eğitim tarihi anaokulu
Okul öncesi eğitim, eğitim tarihi, anaokulu
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Yrd. Doç. Dr. Ebru Deretarla GÜL

Dates

Publication Date : March 1, 2008

Bibtex @ { cusosbil60021, journal = {Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, issn = {1304-8880}, eissn = {1304-8899}, address = {}, publisher = {Cukurova University}, year = {2008}, volume = {17}, pages = {269 - 278}, doi = {}, title = {Meşrutiyet’ten Günümüze Okul Öncesi Eğitim}, key = {cite}, author = {Gül, Yrd. Doç. Dr. Ebru Deretarla} }
APA Gül, Y . (2008). Meşrutiyet’ten Günümüze Okul Öncesi Eğitim . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 17 (1) , 269-278 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/cusosbil/issue/4378/60021
MLA Gül, Y . "Meşrutiyet’ten Günümüze Okul Öncesi Eğitim" . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 17 (2008 ): 269-278 <https://dergipark.org.tr/en/pub/cusosbil/issue/4378/60021>
Chicago Gül, Y . "Meşrutiyet’ten Günümüze Okul Öncesi Eğitim". Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 17 (2008 ): 269-278
RIS TY - JOUR T1 - Meşrutiyet’ten Günümüze Okul Öncesi Eğitim AU - Yrd. Doç. Dr. Ebru Deretarla Gül Y1 - 2008 PY - 2008 N1 - DO - T2 - Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 269 EP - 278 VL - 17 IS - 1 SN - 1304-8880-1304-8899 M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Meşrutiyet’ten Günümüze Okul Öncesi Eğitim %A Yrd. Doç. Dr. Ebru Deretarla Gül %T Meşrutiyet’ten Günümüze Okul Öncesi Eğitim %D 2008 %J Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 1304-8880-1304-8899 %V 17 %N 1 %R %U
ISNAD Gül, Yrd. Doç. Dr. Ebru Deretarla . "Meşrutiyet’ten Günümüze Okul Öncesi Eğitim". Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 17 / 1 (March 2008): 269-278 .
AMA Gül Y . Meşrutiyet’ten Günümüze Okul Öncesi Eğitim. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2008; 17(1): 269-278.
Vancouver Gül Y . Meşrutiyet’ten Günümüze Okul Öncesi Eğitim. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2008; 17(1): 269-278.

Authors of the Article
Yrd. Doç. Dr. Ebru Deretarla GÜL [1]