BibTex RIS Cite

Reklama Şüpheci Yaklaşimin incelenmesi

Year 2009, Volume: 18 Issue: 2, 172 - 193, 01.09.2009

Abstract

-

Reklama Şüpheci Yaklaşimin incelenmesi

Year 2009, Volume: 18 Issue: 2, 172 - 193, 01.09.2009

Abstract

: İknanın en önemli engellerinden birisi şüphecilik olarak karşımıza çıkmaktadır Şüphe reklamcılık alanında bir tutum olarak ya da bir eğilim olarak tanımlanmaktadır Bu çalışmada şüphe bir eğilim olarak kabul edilmiş ve şüpheyi etkileyen unsurlar sıralanmaya çalışılmıştır Kişilik özellikleri şüpheci eğilimi belirleyen bir etken olarak ele alınmış ve alan araştırması yapılmıştır Çalışmada Gaziantep Üniversitesinden 236 akademik ve idari personel ile 256 öğrenci olmak üzere 492 kişi üzerinde Reklama Yönelik Şüphe ölçeği uygulanmıştır Çalışma sonunda eğitim seviyesinin şüpheci bakışta önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır Reklam izleyicilerinin reklama güvenmek konusunda şüpheci bir eğilim içinde olduğu saptanmıştır Anahtar kelimeler: Şüphe eğilimi reklamda güven ikna

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd.doç.dr.nüket Elpeze Ergeç This is me

Publication Date September 1, 2009
Submission Date December 29, 2013
Published in Issue Year 2009 Volume: 18 Issue: 2

Cite

APA Ergeç, Y. E. (2009). Reklama Şüpheci Yaklaşimin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(2), 172-193.