: By combining learning with Web 2 0 infrastructure E learning 2 0 describes the use of Web for social learning purposes Nowadays ‘e learning 2 0’ can be applied as an alternative for the training of salespeople There are two main goals of this study First this study is aimed to explain e learning 2 0 as the new education paradigm Second it is aimed to present how e learning 2 0 as the new education paradigm can be used in the training of salespeople By considering these aims the basic features of Web 2 0 have been handled in the context of e learning Also e learning 2 0 applications have been integrated into the training of salespeople within the scope of this study In conclusion it can be stated that e learning 2 0 will gain importance in the near future with developing computer and internet technologies and the role and affect of e learning 2 0 in the training of salespeople will increase Keywords: Training of Salespeople; E learning; E learning 2 0 JELClassification: M30; M39; M53
: E öğrenme 2 0 Web 2 0 alt yapısıyla öğrenmeyi birleştirerek Web’in sosyal öğrenme amaçlı kullanımını ifade etmektedir Günümüzde satış elemanlarının eğitiminde bir alternatif olarak “e öğrenme 2 0”a başvurulabilir Bu çalışmanın iki temel amacı vardır Birincisi yeni eğitim paradigması olarak e öğrenme 2 0’ı açıklamaktır Çalışmanın ikinci amacını bir eğitim yöntemi olarak e öğrenme 2 0’ın satış elemanlarının eğitiminde nasıl kullanılacağının ortaya konulması oluşturmaktadır Bu amaçla Web 2 0’ın temel özellikleri e öğrenme bağlamında ele alınmıştır Ayrıca e öğrenme 2 0 uygulamaları satış elemanlarının eğitimi içerisine entegre edilmiştir Sonuçta gelişen bilgisayar ve internet teknolojileriyle yakın gelecekte e öğrenme 2 0’ın önem kazanacağı ve satış elemanlarının eğitiminde e öğrenme 2 0’ın rolünün ve etkisinin artacağı söylenebilir Anahtar Kelimeler: Satış Elemanlarının Eğitimi; E Öğrenme; E Öğrenme 2 0 JEL Sınıflanması: M30; M39; M53 E LEARNING 2 0 AS A NEW EDUCATION PARADIGM AND ITS USE IN THE TRAINING OF SALESPEOPLE
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2010 |
Submission Date | December 29, 2013 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 19 Issue: 1 |