BibTex RIS Cite

Adana Kentsel Alanda Hanehalkı Tüketimi

Year 2011, Volume: 20 Issue: 1, 251 - 266, 01.03.2011

Abstract

Households’ Consumption in Urban Area of Adana In this paper the households’ consumption in urban area of Adana is described The consumption for commodity is estimated by a Working Leser model According to income elasticity of demand food and beverages clothes and shoes education housing health are among necessities commodities in urban area of Adana As a result of the study it was found that the consumption of aforementioned commodity groups depends on social demographical variables and periods Özet Bu çalışmada Adana kentsel alandaki hanelerin tüketimleri incelenmiştir Mal grupları talebinin tahmininde Working Leser modeli kullanılmıştır Hesaplanan gelir–talep esnekliklerine göre Adana kentsel alanda gıda ve alkolsüz içecekler giyim ve ayakkabı eğitim konut ve sağlık mal grupları zorunlu mal grubundadır Bu mal gruplarına olan tüketimin sosyo demografik değişkenlere ve dönemlere göre değiştiği de saptanmıştır

ADANA KENTSEL ALANDA HANEHALKI TÜKETİMİ

Year 2011, Volume: 20 Issue: 1, 251 - 266, 01.03.2011

Abstract

Bu çalışmada, Adana kentsel alandaki hanelerin tüketimleri incelenmiştir. Mal
grupları talebinin tahmininde Working-Leser modeli kullanılmıştır. Hesaplanan gelir–
talep esnekliklerine göre Adana kentsel alanda gıda ve alkolsüz içecekler, giyim ve
ayakkabı, eğitim, konut ve sağlık mal grupları zorunlu mal grubundadır. Bu mal
gruplarına olan tüketimin sosyo-demografik değişkenlere ve dönemlere göre değiştiği
de saptanmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Prof. Dr. H. Mahir Fisunoğlu This is me

Doç. Dr. Seda Şengül This is me

Publication Date March 1, 2011
Submission Date December 29, 2013
Published in Issue Year 2011 Volume: 20 Issue: 1

Cite

APA Fisunoğlu, P. D. . H. M., & Şengül, D. D. . . S. (2011). ADANA KENTSEL ALANDA HANEHALKI TÜKETİMİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(1), 251-266.