-
Bu çalışmada ilköğretim dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersi “Tarih İlk Yurdumuz ve Tarihte Anadolu I ve II” ünitelerinin öğretiminde oluşturmacı öğrenme ve otantik değerlendirme yaklaşımlarının öğrencilerin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi araştırılmıştır Araştırma 2004 2005 öğretim yılının bahar yarı yılında Adana İli Seyhan İlçesi’ndeki iki devlet ilköğretim okulunda yürütülmüştür Araştırma bir deney ve iki kontrol grubu olmak üzere 90 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir Gruplar Sosyal Bilgiler Otantik Kağıt Kalem Testi ön test puanları kişisel bilgi formları ve araştırmadan önce yaptırılan resim ve öykülerdeki verilere göre denkleştirilmiştir Deney ve kontrol gruplarına Sosyal Bilgiler Otantik Kağıt Kalem Testi öntest sontest kalıcılık testi olarak uygulanmıştır Araştırmada elde edilen verilerin tek yönlü varyans analizleri ve kovaryans analizleri yapılmıştır Analizlerde anlamlılık düzeyi olarak p
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2012 |
Submission Date | December 29, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 21 Issue: 1 |