Feedback in distance education plays a crucial role as it gives one of the few opportunities for teacher student interaction Since the effectiveness of distance education can be improved by enhancing the quality of feedback which significantly affects students’ subsequent learning teachers need to acknowledge the importance of students’ involvement and place room for their needs and expectations in formulating their feedback Hyland 2010 Jara Mellar 2010 In this respect the study attempts to serve the first step toward understanding students’ perceptions on feedback in order to open a room for negotiation between students and instructors and subsequently to be able to shape the feedback process in our institution accordingly The data for the study were gathered from 304 volunteering students studying at different programs in distance education utilizing a Likert Type questionnaire The results of the study are meant to bring valuable insights to students’ opinions regarding the nature of feedback in distance education and to provide implications for learning process in our context Keywords: Distance Education Feedback Feedback in Distance Education Özet Uzaktan eğitimdedönüt öğretmen öğrenci etkileşimin epek çok fırsatlar sunması nedeniyle önemli bir rol oynamaktadır Uzaktan eğitimin etkililiği öğrencilerins onraki öğrenmelerine anlamlı bir şekilde etki eden dönütün kalitesinin arttırılmasıyla geliştirilebileceğinden öğretmenlerin öğrenci katılımını kabuletmesi ve dönütlerini oluştururken öğrencilerin gereksinimlerine ve beklentilerine yer vermeleri gerekir Bu bağlamda çalışma öğrencilerile öğretmenler arasında uzlaşmaya yer verme ve bunun sonucunda kurumumuzda dönüt sürecini buna göre şekillendirme amacıyla öğrencilerin dönüt algılarını anlama konusunda ilk adımı oluşturmaya çalışmaktadır Çalışmadaki veriler likert tipi bir anket kullanılarak üniversitenin uzaktaneğitim veren meslek yüksekokulundaki farklı bölümlerinde eğitim gören 304 gönüllü öğrenciden toplanmıştır Çalışma sonuçları uzaktan eğitimde uygulanan dönüt süreci hakkındaki öğrenci görüşlerini ortaya koyarak öğrenme sürecine yönelik çıkarımlar sağlamaktadır AnahtarKelimeler:Uzaktan Eğitim Dönüt Uzaktan Eğitimde Dönüt
Uzaktan eğitimdedönüt, öğretmen-öğrenci etkileşimin epek çok fırsatlar sunması nedeniyle önemli bir rol oynamaktadır.Uzaktan eğitimin etkililiği, öğrencilerins onraki öğrenmelerine anlamlı bir şekilde etki eden dönütün kalitesinin arttırılmasıyla geliştirilebileceğinden,öğretmenlerin, öğrenci katılımını kabuletmesi ve dönütlerini oluştururken öğrencilerin gereksinimlerine ve beklentilerine yer vermeleri gerekir. Bu bağlamda çalışma, öğrencilerile öğretmenler arasında uzlaşmaya yer verme ve bunun sonucunda, kurumumuzda dönüt sürecini buna göre şekillendirme amacıyla öğrencilerin dönüt algılarını anlama konusunda ilk adımı oluşturmaya çalışmaktadır.Çalışmadaki veriler likert-tipi bir anket kullanılarak, üniversitenin uzaktaneğitim veren meslek yüksekokulundaki farklı bölümlerinde eğitim gören 304 gönüllü öğrenciden toplanmıştır. Çalışma sonuçları, uzaktan eğitimde uygulanan dönüt süreci hakkındaki öğrenci görüşlerini ortaya koyarak öğrenme sürecine yönelik çıkarımlar sağlamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2013 |
Submission Date | December 29, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 22 Issue: 1 |