Bu çalışmanın amacı, Almanya’daki
Türk annelerin, okul öncesi dönem çocuklarının okuryazarlık gelişimini nasıl
desteklediklerini, annnelerin kültürel sermayesinin ve sosyoekonomik
durumlarının çocuğun okuryazarlık gelişimini nasıl etkilediğini incelemektir. Araştırma nitel desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 3-6
yaş arası çocuğa sahip, Almanya’da yaşıyan, farklı eğitim ve sosyo-ekonomik
düzeye sahip 12 Türk anne oluşturmaktadır. Veri
toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmada elde
edilen bulgulara göre, bu örneklem grubundaki ailelerde ev okuryazarlığı
ortamının ve erken okuryazarlık etkinlik ve aktivitelerinin düzenlenmesinde ki
olumsuzluklar yapılan önceki araştırmalarda vurgulandığı gibi etnik nedenlerden
kaynaklanmamaktadır. Özellikle, ailelerin sosyoekonomık durumunun yanı sıra
ebeveynlerin eğitim seviyelerinin ve kültür sermayelerinin düşük oluşu, ailelerin
çocuklarına okuryazarlık becerilerini geliştirmeleri için destekleyici bir
çevre sunmalarında engeller oluşturduğu görülmektedir.
Primary Language | German |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 22, 2019 |
Submission Date | September 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 28 Issue: 1 |