Bu makalede, Johann Sebastian Bach’ın Fa minör
(BWV 1056) Piyano Konçertosu’ndaki Largo bölümü, müzikal-retorik ilkeleri
doğrultusunda analiz edilmiştir. Makalenin ilk aşamasında müzikal-retorik anlayış
ilkeler sunularak bunların müzik ile olan etkileşimi üzerine bilgiler verilecektir.
Devamındaki aşamada ise konçertonun Largo bölümü, araştırmaya konu edinilen
yaklaşım çerçevesinde analiz edilecek ve eserin belirli noktalarına dair
çıkarımlar sunulacaktır. Konçertonun Largo
bölümünün bu tarz bir çözümleme perspektifi ile ele alınması, J.S.Bach ve müziğinin
retorik yaklaşım ile yakından ilişkili olduğunu göstermeyi amaçlamaktadır. Bestecinin
Largo bölümüne ait yaratı süreci ve
konçertodaki etkileşimi ile buna bağlı çıkarımlara verileceğinden, piyanistik
yorumlama (enterpretasyon) ve performansa katkı sağlayabileceği düşünülmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2019 |
Submission Date | May 7, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 28 Issue: 2 |