Metin oluşturmanın temelinde iki temel ilke vardır: tutarlılık ve
bağdaşıklık. Bağdaşıklık dil bilgisel boyutla (gönderme belirteçleri, bağlaçlar
ve noktalama işaretleri, vb.) ilgiliyken tutarlılık metinle ilişkilendirilen
bilişsel temsil ile ilgilidir. Fransızca yabancı dil öğrencileri için tutarlı
metinler üretebilmek etkili bir yazılı iletişim için kaçınılmazdır. Bu nedenle bu
çalışmada öğrencilerin yineleme ve ilerleme öğelerini ve bağlaçları kullanmada
yaşadıkları zorlukları tespit etmek amacıyla « Yazılı Anlatım 2 »
dersinde yazdıkları metinler incelenmiştir. İnceleme sonucunda öğrencilerin
çoğunun yineleme ve ilerleme öğelerini kullandıkları fakat metinlerin yine de
tutarlılık açısından yetersiz olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın sonuçlarına
göre öğrencilerin söylemsel becerilerini geliştirmesi gerektiği önerilebilir.
Primary Language | French |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 26, 2020 |
Submission Date | July 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 29 Issue: 3 |