Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ WEB 3.0 VE METAVERSE KAVRAMLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2024, , 329 - 344, 25.06.2024
https://doi.org/10.32321/cutad.1433195

Abstract

Evren ötesi anlamına gelen Metaverse ve Web 3.0 kavramları gelişen teknolojiyle birlikte her geçen gün hayatımızda daha fazla yer almaktadır. Bilhassa Kovit-19 Pandemisi döneminde gerçekleşen uzaktan eğitim süreçleri ile teknolojinin eğitimdeki yeri daha fazla ön plana çıkmış ve teknolojinin eğitimdeki yeri sağlamlaşmıştır. Uzaktan eğitim süreci teknolojinin eğitimdeki önemini ve kullanım alanlarını bu süreçte tüm dünyaya göstermiştir. Dolayısıyla gelişen her yeni teknolojinin eğitime nasıl uyarlanacağı, eğitimciler tarafından incelenmesi gereken önemli bir konudur. Gelişen teknoloji Metaverse ve Web 3.0 gibi kavramları hayatımıza dâhil ederken bu teknolojilerin eğitimde nasıl kullanılacağı her eğitimci tarafından bilinmelidir. Dolayısıyla Türkçe öğretmeni adaylarının da bu kavramlara ilişkin bilgilerinin yeterli düzeyde olması önemlidir. Bu bağlamda bu çalışmada Türkçe öğretmeni adaylarının Web 3.0 ve Metaverse kavramlarına ilişkin görüşlerini saptamak amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini Türkçe öğretmeni adayları, örneklemini Mersin Üniversitesi 3. ve 4. sınıf Türkçe öğretmenliği öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmada öğretmenlik mesleğine daha yakın olmaları sebebiyle Türkçe öğretmenliği 3. ve 4. Sınıf öğrencileri örneklem olarak seçilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Ağgül, Yalçın ve Altun Yalçın tarafından hazırlanan görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmada yanıt aranan sorular şu şekildedir: “Türkçe öğretmeni adaylarının Web 3.0 hakkındaki görüşleri nelerdir?”, “Türkçe öğretmeni adaylarının Metaverse hakkındaki görüşleri nelerdir?”, “Türkçe öğretmeni adaylarının Metaverse dünyasıyla ilgili olan VR, MR, AR kavramları hakkındaki görüşleri nelerdir?”, “Türkçe öğretmeni adaylarının avatar ve metahuman kavramları hakkındaki görüşleri nelerdir?”, “Türkçe öğretmeni adaylarının NFT ve inovatif işletme kavramları hakkındaki görüşleri nelerdir?”. Çalışmanın sonucunda Türkçe öğretmeni adaylarının neredeyse yarısının Metaverse kavramını hiç duymadığı, yarısından fazlasının VR, MR, AR kavramlarından herhangi birini hiç duymadığı, büyük çoğunluğunun metahuman ve avatar kavramlarını hiç duymadığı veya açıklayacak bilgiye sahip olmadığı, büyük çoğunluğunun NFT kavramını hiç duymadığı veya açıklayacak bilgiye sahip olmadığı ve yine büyük çoğunluğunun inovatif işletme kavramını hiç duymadığı veya açıklayacak bilgisinin olmadığı tespit edilmiştir. Bu bağlamda çalışmanın öneriler bölümünde Türkçe öğretmeni adaylarının Metaverse ve Web 3.0 kavramları hakkındaki bilgilerinin genişletilmesi amacıyla çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

Ethical Statement

Çalışma Mersin Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulunca onaylanmıştır.

References

  • Ağgül, E., Altun Yalçın, S. ve Yalçın, P. (2023). Öğretmen adaylarının metaverse ve Web 3.0 kavramı hakkındaki görüşleri. Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 292-307.
  • Akman, E. (2023). Öğretmen adaylarının Metaverse kullanımıyla ilgili tutumlarının incelenmesi. 14. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi.
  • Alkan, S. ve Bolat, Y. (2022). Eğitimde metaverse: bilgilendirici bir literatür taraması. Uluslarası Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(32), 267-295.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çenesiz, M. ve Özdemir, M. A. (2021). Web 2.0 araçlarının ortaöğretim 10. Sınıf coğrafya dersi topoğrafya ve kayaçlar konusunda akademik başarıya etkisi. International Journal of Geography and Geography Education, 43, 39-53.
  • Devedžić, V. (2004). Education and semantic web. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 14(2), 165-191.
  • Dwivedi, Y., Williams, M., Mitra, A., Niranjan, S., and Weerakkody, V. (2011). Understanding advances in web technologies: evolution from web 2.0 to web 3.0. ECIS 2011 Proceedings.
  • Elagili, H.F. (2016). Eğitim sistemlerinde anlamsal web teknolojilerinin kullanımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Eşin, Ş. ve Özdemir, E. (2022). The metaverse in mathematics education: the opinions of secondary school mathematics teachers. Journal of Educational Technology & Online Learning, 5(4), 1041-1060.
  • Gomez-Perez, A. ve Corcho, O. (2002). Ontology languages for the semantic web. 17(1), 54-60.
  • Göker, M. ve İnce, B. (2019). Web 2.0 araçlarının yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanımı ve akademik başarıya etkisi. Turkophone, 6(1), 12-22.
  • Gültepe, Y. ve Kabataş Memiş, E. (2014). Kavram haritalarının ontoloji tabanlı oluşturulması: kuvvet konusu uygulama örneği. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 3(1).
  • Kılıç, S. (2013). Örnekleme yöntemleri. Journal Of Mood Disorders, 3(1).
  • Lassila, O. (1998). Web metadata: a matter of semantics. IEEE Internet Computing, 2(4), 30-37.
  • Lee, L. H., Braud, T., Zhou, P., Wang, L., Xu, D., Lin, Z., Kumar, A., Bermejo, C., and Hui, P. (2021). All one needs to know about metaverse: a complete survey on technological singularity, virtual ecosystem, and research agenda. arXiv preprint arXiv:2110.05352.
  • Mete, F. ve Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot örneği. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1029-1047.
  • Muijs, D. (2015). Improving schools through collaboration: a mixed methods study of schoolto-school partnerships in the primary sector. Oxford Review of Education, 41(5), 563-586.
  • Olgun, Ç. (2016). Anlamsal web uygulamalarında sosyal saygınlık ve güven kavramı uygulaması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Parubhu, D. (2016). Application of web 2.0 and web 3.0: an overview. International Journal of Research in Library Science, 2(1), 54-62.
  • Suh, W. and Ahn, S. (2022). Utilizing the metaverse for learner-centered constructivist education in the post-pandemic era: an analysis of elementary school students. J. Intell. 10, 17.
  • Savaş, B. Ç., Karababa, B. ve Turan, M. (2022). Metaverse bilgi düzeyi: beden eğitimi ve spor öğretmeni adayları üzerine bir incelenme. Uluslararası Egzersiz Psikolojisi Dergisi, 4(1), 18-29.
  • Türegün Çoban, B. ve Adıgüzel, A. (2022). Uzaktan eğitim İngilizce dersi kelime öğretiminde web 2.0 araçları kullanımının öğrenci başarısına ve tutuma etkisi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 12, 164-180.

TURKISH TEACHER CANDIDATES' OPINIONS ON WEB 3.0 AND METAVERSE CONCEPTS

Year 2024, , 329 - 344, 25.06.2024
https://doi.org/10.32321/cutad.1433195

Abstract

The concepts of Metaverse and Web 3.0, which means beyond the universe, are becoming more and more present in our lives day by day with the developing technology. Especially with the distance education processes that took place during the Covid-19 Pandemic, the place of technology in education has become more prominent and the place of technology in education has been strengthened. The distance education process has shown the whole world the importance and usage areas of technology in education. Therefore, how each new developing technology will be adapted to education is an important issue that should be examined by educators. While developing technology concepts such as Metaverse and Web 3.0 are included in our lives, every educator should know how to use these technologies in education. Therefore, it is important that Turkish teacher candidates have sufficient knowledge of these concepts. In this context, this study aimed to determine the opinions of Turkish teacher candidates regarding the concepts of Web 3.0 and Metaverse. In the study, case study design, one of the qualitative research methods, was used. The population of the study consists of Turkish language teacher candidates, and the sample consists of Mersin University 3rd and 4th grade Turkish language teaching students. In the study, 3rd and 4th grade Turkish language teaching students were selected as samples because they were closer to the teaching profession. The interview form prepared by Ağgül, Yalçın and Altun Yalçın was used as a data collection tool in the study. The questions sought to be answered in the study are as follows: "What are the opinions of Turkish teacher candidates about Web 3.0?", "What are the opinions of Turkish teacher candidates about Metaverse?", "What are the opinions of Turkish teacher candidates about VR, MR, AR concepts related to the Metaverse world?", “What are the opinions of Turkish teacher candidates about the concepts of avatar and metahuman?”, “What are the opinions of Turkish teacher candidates about NFT and innovative business concepts?”. As a result of the study, almost half of the Turkish teacher candidates have never heard of the concept of Metaverse, more than half of them have never heard of any of the concepts of VR, MR, AR, the majority of them have never heard of the concepts of metahuman and avatar or do not have the knowledge to explain them, the majority of them have never heard of the concept of NFT or do not have the knowledge to explain it. And again, it has been determined that the majority of them have never heard of the concept of innovative business or do not have the knowledge to explain it. In this context, various suggestions were made in the suggestions section of the study in order to expand the knowledge of Turkish teacher candidates about Metaverse and Web 3.0 concepts.

References

  • Ağgül, E., Altun Yalçın, S. ve Yalçın, P. (2023). Öğretmen adaylarının metaverse ve Web 3.0 kavramı hakkındaki görüşleri. Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 292-307.
  • Akman, E. (2023). Öğretmen adaylarının Metaverse kullanımıyla ilgili tutumlarının incelenmesi. 14. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi.
  • Alkan, S. ve Bolat, Y. (2022). Eğitimde metaverse: bilgilendirici bir literatür taraması. Uluslarası Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(32), 267-295.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çenesiz, M. ve Özdemir, M. A. (2021). Web 2.0 araçlarının ortaöğretim 10. Sınıf coğrafya dersi topoğrafya ve kayaçlar konusunda akademik başarıya etkisi. International Journal of Geography and Geography Education, 43, 39-53.
  • Devedžić, V. (2004). Education and semantic web. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 14(2), 165-191.
  • Dwivedi, Y., Williams, M., Mitra, A., Niranjan, S., and Weerakkody, V. (2011). Understanding advances in web technologies: evolution from web 2.0 to web 3.0. ECIS 2011 Proceedings.
  • Elagili, H.F. (2016). Eğitim sistemlerinde anlamsal web teknolojilerinin kullanımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Eşin, Ş. ve Özdemir, E. (2022). The metaverse in mathematics education: the opinions of secondary school mathematics teachers. Journal of Educational Technology & Online Learning, 5(4), 1041-1060.
  • Gomez-Perez, A. ve Corcho, O. (2002). Ontology languages for the semantic web. 17(1), 54-60.
  • Göker, M. ve İnce, B. (2019). Web 2.0 araçlarının yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanımı ve akademik başarıya etkisi. Turkophone, 6(1), 12-22.
  • Gültepe, Y. ve Kabataş Memiş, E. (2014). Kavram haritalarının ontoloji tabanlı oluşturulması: kuvvet konusu uygulama örneği. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 3(1).
  • Kılıç, S. (2013). Örnekleme yöntemleri. Journal Of Mood Disorders, 3(1).
  • Lassila, O. (1998). Web metadata: a matter of semantics. IEEE Internet Computing, 2(4), 30-37.
  • Lee, L. H., Braud, T., Zhou, P., Wang, L., Xu, D., Lin, Z., Kumar, A., Bermejo, C., and Hui, P. (2021). All one needs to know about metaverse: a complete survey on technological singularity, virtual ecosystem, and research agenda. arXiv preprint arXiv:2110.05352.
  • Mete, F. ve Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot örneği. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1029-1047.
  • Muijs, D. (2015). Improving schools through collaboration: a mixed methods study of schoolto-school partnerships in the primary sector. Oxford Review of Education, 41(5), 563-586.
  • Olgun, Ç. (2016). Anlamsal web uygulamalarında sosyal saygınlık ve güven kavramı uygulaması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Parubhu, D. (2016). Application of web 2.0 and web 3.0: an overview. International Journal of Research in Library Science, 2(1), 54-62.
  • Suh, W. and Ahn, S. (2022). Utilizing the metaverse for learner-centered constructivist education in the post-pandemic era: an analysis of elementary school students. J. Intell. 10, 17.
  • Savaş, B. Ç., Karababa, B. ve Turan, M. (2022). Metaverse bilgi düzeyi: beden eğitimi ve spor öğretmeni adayları üzerine bir incelenme. Uluslararası Egzersiz Psikolojisi Dergisi, 4(1), 18-29.
  • Türegün Çoban, B. ve Adıgüzel, A. (2022). Uzaktan eğitim İngilizce dersi kelime öğretiminde web 2.0 araçları kullanımının öğrenci başarısına ve tutuma etkisi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 12, 164-180.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Language Documentation and Description
Journal Section Educational Sciences
Authors

Mesut Gün 0000-0001-9663-1066

Beyzanur Durmuş Öz 0000-0002-2352-3192

Publication Date June 25, 2024
Submission Date February 7, 2024
Acceptance Date June 24, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Gün, M., & Durmuş Öz, B. (2024). TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ WEB 3.0 VE METAVERSE KAVRAMLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Dergisi, 9(1), 329-344. https://doi.org/10.32321/cutad.1433195