Düşünce ve eylemleri yönlendiren değerler insan hayatının merkezinde yer alan önemli bir kavramdır. Değerin ne olduğu, içeriği, özellikleri ve diğer kavramlarla olan ilişkisi birçokaraştırmaya konu olmuştur. Turizm işletmelerinin hem iş hem de toplumsal hayata yapmış olduğu sosyal, kültürel ve ekonomik katkı göz ardı edilemez. Bundan dolayı turizm işletmelerinde görev alanların değer yönelimlerini incelemek amacıyla bu araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada çalışanların sahip oldukları değerlerin cinsiyet, medeni durum, sektör tecrübesi ve eğitim durumu gibi değişkenlere göre ne derece farklılık gösterdiğiaraştırılmıştır. Araştırmaya Antalya bölgesinde faaliyet gösteren 5 yıldızlı otellerde görev yapan çalışanlar dâhil edilmiştir. Araştırmada çalışanların değerlerinin demografik yapılara göre farklılık gösterip göstermediği test edilmiştir. Çalışmada demografik faktörlerindağılımlarını görmek için frekans dağılımı tablolarından yararlanılmıştır. Belirlenen hipotezleri test etmede iki bağımsız grupta t testinden, ikiden fazla bağımsız grup arasındada Tek Yönlü Anova analizlerinden yararlanılmıştır. Çalışanların iş ve yaşam değerleri arasındaki ilişkiyi görmek için de korelasyon analizi kullanılmıştır. Bu testleri gerçekleştirmek için de SPSS paket programı kullanılmıştır.
The values directing thoughts and actions are an important concept located in the center of human life. What the value is, its content, features and its relationship with other con‐cepts has been the subject of several investigations. Social, cultural and economic con‐tribution that tourism enterprises have made both to business and to social life cannot be ignored. For this reason, this study was carried out in order to examine the value ori‐entations of those who take in charge in the field of tourism business. In research, it was investigated to what extent the values of employees differ according to variables such as gender, marital status, industry experience and educational background. Employees working in 5 star hotels operating in Antalya region included in the research. In the re‐search, it was tested whether the value of employees varies according to the demo‐graphic structure or not. Frequency distribution tables were used in the research to see the distribution of demographic factors. T test for two independent groups and One way Anova for more than two independent groups were used to test the stated hypothesis. Correlation analysis was carried out to see the relation between the work and life values of the workers. SPSS packaged software was used in performing these tests.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 1 |
Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.