Günümüzde internetin kullanımının yaygınlaşmasıyla tüketiciler, ürün ve hizmetlerle ilgili görüşlerini, deneyimlerini diğer kullanıcılarla paylaşabildiği ve potansiyel tüketicilerin bilgi toplamak için seçeneklerini genişleterek inceleme imkanı sunan sosyal medya uygulamaları ve platformları popülerlik kazanmıştır. Tüketiciler, deneyimlediği ürün veya hizmete yönelik olumlu ve olumsuz gerçek tüketici deneyimlerini yansıtması bakımından inceleyen potansiyel tüketicilere dolaylı olarak ön deneyim ve fikir sunmaktadır. Çalışmanın konusunu çevrimiçi değerlendirmeler oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı ise, destinasyon olarak Uzungöl’ün TripAdvisor’da yer alan çevrimiçi değerlendirmelerin yıllara ve değerlendirmelerin yapıldığı dile göre incelenmesidir. Çalışmanın amacı doğrultusunda veri analizi yazılımı ile Uzungöl’ün çevrimiçi değerlendirme puanları ve yorumları Türkçe ve diğer dillerde gruplandırarak, yıllara göre olumlu-olumsuz yönlerinin kelime bulutları aracılığıyla karşılaştırma yapılmıştır. Çalışmada sonuç olarak diğer dillerde yapılan çevrimiçi değerlendirmeler gerek inceleme puan ortalamaları gerekse yapılan çevrimiçi yorumlar, Türkçe yapılan değerlendirmelere göre daha yüksek ve daha olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu durumun nedeni olarak ise, Türkçe yapılan çevrimiçi değerlendirmelerde Uzungöl’ü geçmiş yıllardaki durumuyla kıyaslama yapılmasından kaynaklandığı düşünülmektedir. Uzungöl ile ilgili değerlendirmelerin tamamında ön plana çıkan olumsuzluklar ise, aşırı kalabalık olması, betonlaşma ve çarpık yapılaşmanın fazla olması, Arap ziyaretçilerden duyulan rahatsızlık, trafik sorunu, otopark sorunudur. Türkçe ile diğer dillerde yapılan çevrimiçi değerlendirmeler arasındaki farklılıklar ise, Türkçe değerlendirmelerde genel olarak fiyatların pahalı olması, Arapça levhaların fazlalığından duyulan rahatsızlık belirtilirken, diğer dillerde yapılan çevrimiçi değerlendirmelerde, fiyatların uygun olduğu, restoranların kaliteli olduğu ve özellikle balık yenilmesini gerektiğini, hediyelik eşyaların ve yöresel ürünlerin güzel olduğunu belirtmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 7 |
Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.