BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DEKİ EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN PROFİLİ

Year 2016, Volume: 3 Issue: 2, 1 - 18, 01.10.2016

Abstract

Bu çalışma nicel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen betimsel bir durun saptama çalışmasıdır. Araştırmanın yöneticilere ilişkin sayısal verileri Milli Eğitim Bakanlığı Bilgi Sisteminden (MEBBİS) sağlanmış ve Excel ve SPSS 15.0 programı ile analiz edilmiştir. Frekans ve yüzdeleri hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda ülkemizde kadın yönetici oranının düşük olduğu, sistemde görev yapan yöneticilerin büyük çoğunluğu lisans mezunu olmakla birlikte, 2 yıllık yüksek okul mezunu yönetici sayısının küçümsenmeyecek kadar fazla olduğu, yüksek lisans yapmış yönetici oranı çok düşük, doktoralı yönetici sayısının ise yok denecek kadar az olduğu, eğitim yöneticiliğini daha çok sosyal branş öğretmenlerinin tercih ettiği, yöneticilerin % 20.18‘nin görevlendirme olarak çalıştığı saptanmıştır

ADMINISTRATOR PROFILE OF EDUCATION IN TURKEY

Year 2016, Volume: 3 Issue: 2, 1 - 18, 01.10.2016

Abstract

This research is a quantitative deceriptive case study. Data were gathered from MEBSİS data set and analysed by using EXCEL and SPPS program. Data analysed due to determining their frequency and percentage. It was found that the percentage of female administrators are low, the majority of the administrators have bachelor degrees, still there are number of administrators who were graduated 2 year univerity degree programs. It was also found administrators who have master degree is still low and there is little number of administrators who have doctoral degree. Another findings are related to whom prefer becoming administrators. It was found that classroom teaching branch and social science graduates usually prefer becoming administrators. Morever, only 20.18% current administrators work as substitute

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA29VR54DH
Journal Section Research Article
Authors

Nermin Çelenk This is me

Sadegül Akbaba This is me

Publication Date October 1, 2016
Submission Date October 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Çelenk, N., & Akbaba, S. (2016). TÜRKİYE’DEKİ EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN PROFİLİ. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-18.

In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.