Research Article
BibTex RIS Cite

Köy Okullarında Yaşanılan Problemlere Yönelik Öğretmen Görüşleri

Year 2018, Volume: 5 Issue: 3, 253 - 261, 29.12.2018

Abstract

Bu araştırmanın amacı, köy okullarında yaşanılan
problemlerin neler olduğunu öğretmenlerin bakış açılarından anlamaya çalışmak
ve çözüm önerileri sunmaktır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden olgu bilim
deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir.  Araştırmanın
çalışma grubunu Van ili Tuşba ilçesine bağlı ilkokul ve
ortaokullarda çalışan 9 öğretmen
oluşturmaktadır. Çalışma grubunda yer alan öğretmenlerin seçiminde maksimum
çeşitlilik örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak
katılımcılara 6 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış mülakat soru formu
geliştirilmiştir. Mülakatların analizinde NVIVO 10.0 programı kullanılmıştır.
Elde edilen verilerin analizinde,
araştırmacılar
öğretmenlerin problemlerini 1) dil problemi, 2) materyal eksikliği, 3) veli-öğretmen
iletişimindeki sorunlar,
4) birleştirilmiş sınıf uygulaması, 5) anaokulunun
olmaması, 6) ulaşım sıkıntısı, 7) program kaynaklı sorunlar, 8) ekonomik
sorunlar ve 9) okulun fiziki yapısının yetersiz olması şeklinde bulmuşlardır. Elde edilen bulgular ilgili araştırma sonuçları doğrultusunda
yorumlanarak tartışılmıştır. 

References

  • Aksoy, N.(2008). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim-öğretim: Genç ve deneyimsiz öğretmenlerin görüşlerine dayalı bir araştırma. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 6 (21), 82-108.Altun, A. S. (2009). İlköğretim öğrencilerinin akademik başarısızlıklarına ilişkin veli, öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 8 (2), 567- 586.Annells, M. (2006). Triangulation of qualitative approaches: Hermeneutical phenomenology and grounded theory. Journal of Advanced Nursing, 56(1), 55–61.Binbaşıoğlu, C. (1995). Okullarda ilköğretim sorunları. Eğit-Der Yayınları: Ankara.BingöL, H. N. (2002). Birleştirilmiş sınıflı ilköğretim okullarında müdür yetkili öğretmenlerin karşılaştıkları yönetim sorunları: Çorum ili Sungurlu ilçesi örneği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. AnkaraCreswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry & Research design: Choosing among five approaches (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: SAGE.Çınar, İ. (2004). Birleştirilmiş sınıflı ilköğretim okullarında ilk okuma yazma öğretimine ilişkin bir araştırma. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 31-45.Çınkır, S. (2010). İlköğretim okulu müdürlerinin sorunları: Sorun kaynakları ve destek stratejileri. İlköğretim Online, 9(3), 1027-1036.Dalka, S. (2006 ). Birleştirilmiş sınıflı köy okullarının problemleri ve durum tespiti: Doğu Beyazıt örneği. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, (Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi 14–16/ Nisan/2006, Ankara), Bildiri Kitabı 2. Cilt, 415–420, Kök Yayıncılık, Ankara.Dilaver, H. H. (1992) Türkiye’de öğretmen yetiştirme ve istihdam şartları. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Ankara.Dursun, F. (2006). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim sorunları ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 2, 33-57.Dündar, C. (2002). Köy Enstitüleri (3. Baskı). Ankara: İmge Kitabevi. Elma, C. (2013). Birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapan öğretmenlerin yönetim ve eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunlar. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(1) 75-87.Erdem, A. R. , Kamacı, S. , Aydemir, T. (2005). Birleştirilmiş sınıfları okutan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar: Denizli örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 1 (1-2), 1-13.Fidan, N. K. (2008). İlköğretimde Araç-Gereç Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 1 (1), 48– 61. Griffiths, V.L. (1975). Köy eğitimi sorunları ( Birinci Basılış) (Çev. H. Gürsoy). Talim ve Terbiye Dairesi Yayınları. 29. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemi (13. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Kavak, Y., Ekinci, C. E & Gökçe, F. (1997). İlköğretimde kaynak arayışları. Ankara: Pegem YayıncılıkKaya, Y. K. (1977). İnsan yetiştirme düzenimiz-politika, eğitim, kalkınma (Geliştirilmiş 2. Baskı), Ankara: Nüve Matbaası.Kılıç, D. , Abay, S. (2009). Birleştirilmiş sınıf uygulamasında öğretmenlerin öğrenme-öğretmen sürecinde karşılaştığı problemlere ilişkin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 7(3), 623- 654.Kırby, F. (2000). Türkiye’de köy enstitüleri. Ankara: Güldiken Yayınları.Koşar, E. & H. Çiğdem. (2003). Eğitim ortamı tasarımı, araç-gereç ve materyal özellikleri. Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Öğreti Pegem A Yayıncılık.Köklü, M. (2000), birleştirilmiş sınıfların yönetimi ve öğretim. İstanbul: Beta Yayın DağıtımMakal, M. (1959). 17 Nisan. İstanbul: Baha MatbaasıMakal, M. (1979). Köy enstitüleri ve ötesi. İstanbul: Çağdaş Yayınları.Makal, M. (1997). Bozkırdaki kıvılcım. Ankara: Güldikeni Yayınları.Özben, K. (1997). Birleştirilmiş sinif uygulamasinda karşilaşilan sorunlar. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Denizli.Özkan, R. (2005). Birey ve toplumun gelişiminde öğretmenlik mesleğinin önemi. Milli Eğitim Dergisi, 166, 33-43.Roberts, P. & Priest, H. (2006). Reliability and validity in research. Nursing Standard, 20, 41-45.Sağlamer, E. (1975). Eğitimde teftiş teknikleri. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.Studebaker, J. W. (1945). Better rural educational opportunities- A national needs. The White House Conference on Rural Education, Corrected Works- Conference Proceeding, ERIC: ED347004.Summak, M. S. , Summak, A. E. G. , Gelebek, M. S. (2011). Birleştirilmiş sınıflarda karşılaşılan sorunlar ve öğretmenlerin bakış açısından olası çözüm önerileri (Kilis İli Örneği). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(3),1221 -1238.Türkoğlu, P. (2000). Tonguç ve enstitüleri. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.Tütengil, C. O. (1979). 100 Soruda kırsal Türkiye’nin yapısı ve sorunları. İstanbul: Gerçek Yayınevi.Yıldırım, A. , Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.Yüksel, S. (2003). Öğretim teknolojisi, Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Öğreti Pegem A Yayıncılık.
Year 2018, Volume: 5 Issue: 3, 253 - 261, 29.12.2018

Abstract

References

  • Aksoy, N.(2008). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim-öğretim: Genç ve deneyimsiz öğretmenlerin görüşlerine dayalı bir araştırma. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 6 (21), 82-108.Altun, A. S. (2009). İlköğretim öğrencilerinin akademik başarısızlıklarına ilişkin veli, öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 8 (2), 567- 586.Annells, M. (2006). Triangulation of qualitative approaches: Hermeneutical phenomenology and grounded theory. Journal of Advanced Nursing, 56(1), 55–61.Binbaşıoğlu, C. (1995). Okullarda ilköğretim sorunları. Eğit-Der Yayınları: Ankara.BingöL, H. N. (2002). Birleştirilmiş sınıflı ilköğretim okullarında müdür yetkili öğretmenlerin karşılaştıkları yönetim sorunları: Çorum ili Sungurlu ilçesi örneği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. AnkaraCreswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry & Research design: Choosing among five approaches (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: SAGE.Çınar, İ. (2004). Birleştirilmiş sınıflı ilköğretim okullarında ilk okuma yazma öğretimine ilişkin bir araştırma. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 31-45.Çınkır, S. (2010). İlköğretim okulu müdürlerinin sorunları: Sorun kaynakları ve destek stratejileri. İlköğretim Online, 9(3), 1027-1036.Dalka, S. (2006 ). Birleştirilmiş sınıflı köy okullarının problemleri ve durum tespiti: Doğu Beyazıt örneği. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, (Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi 14–16/ Nisan/2006, Ankara), Bildiri Kitabı 2. Cilt, 415–420, Kök Yayıncılık, Ankara.Dilaver, H. H. (1992) Türkiye’de öğretmen yetiştirme ve istihdam şartları. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Ankara.Dursun, F. (2006). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim sorunları ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 2, 33-57.Dündar, C. (2002). Köy Enstitüleri (3. Baskı). Ankara: İmge Kitabevi. Elma, C. (2013). Birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapan öğretmenlerin yönetim ve eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunlar. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(1) 75-87.Erdem, A. R. , Kamacı, S. , Aydemir, T. (2005). Birleştirilmiş sınıfları okutan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar: Denizli örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 1 (1-2), 1-13.Fidan, N. K. (2008). İlköğretimde Araç-Gereç Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 1 (1), 48– 61. Griffiths, V.L. (1975). Köy eğitimi sorunları ( Birinci Basılış) (Çev. H. Gürsoy). Talim ve Terbiye Dairesi Yayınları. 29. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemi (13. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Kavak, Y., Ekinci, C. E & Gökçe, F. (1997). İlköğretimde kaynak arayışları. Ankara: Pegem YayıncılıkKaya, Y. K. (1977). İnsan yetiştirme düzenimiz-politika, eğitim, kalkınma (Geliştirilmiş 2. Baskı), Ankara: Nüve Matbaası.Kılıç, D. , Abay, S. (2009). Birleştirilmiş sınıf uygulamasında öğretmenlerin öğrenme-öğretmen sürecinde karşılaştığı problemlere ilişkin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 7(3), 623- 654.Kırby, F. (2000). Türkiye’de köy enstitüleri. Ankara: Güldiken Yayınları.Koşar, E. & H. Çiğdem. (2003). Eğitim ortamı tasarımı, araç-gereç ve materyal özellikleri. Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Öğreti Pegem A Yayıncılık.Köklü, M. (2000), birleştirilmiş sınıfların yönetimi ve öğretim. İstanbul: Beta Yayın DağıtımMakal, M. (1959). 17 Nisan. İstanbul: Baha MatbaasıMakal, M. (1979). Köy enstitüleri ve ötesi. İstanbul: Çağdaş Yayınları.Makal, M. (1997). Bozkırdaki kıvılcım. Ankara: Güldikeni Yayınları.Özben, K. (1997). Birleştirilmiş sinif uygulamasinda karşilaşilan sorunlar. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Denizli.Özkan, R. (2005). Birey ve toplumun gelişiminde öğretmenlik mesleğinin önemi. Milli Eğitim Dergisi, 166, 33-43.Roberts, P. & Priest, H. (2006). Reliability and validity in research. Nursing Standard, 20, 41-45.Sağlamer, E. (1975). Eğitimde teftiş teknikleri. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.Studebaker, J. W. (1945). Better rural educational opportunities- A national needs. The White House Conference on Rural Education, Corrected Works- Conference Proceeding, ERIC: ED347004.Summak, M. S. , Summak, A. E. G. , Gelebek, M. S. (2011). Birleştirilmiş sınıflarda karşılaşılan sorunlar ve öğretmenlerin bakış açısından olası çözüm önerileri (Kilis İli Örneği). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(3),1221 -1238.Türkoğlu, P. (2000). Tonguç ve enstitüleri. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.Tütengil, C. O. (1979). 100 Soruda kırsal Türkiye’nin yapısı ve sorunları. İstanbul: Gerçek Yayınevi.Yıldırım, A. , Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.Yüksel, S. (2003). Öğretim teknolojisi, Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Öğreti Pegem A Yayıncılık.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Erdi Sidat This is me

Adem Bayar 0000-0002-8693-9523

Publication Date December 29, 2018
Submission Date October 27, 2018
Acceptance Date December 20, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Sidat, E., & Bayar, A. (2018). Köy Okullarında Yaşanılan Problemlere Yönelik Öğretmen Görüşleri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(3), 253-261.

In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.