Son zamanlarda sıkça tartışılan konulardan biri de
ilkokulların haftalık toplam ders saatleri ve bu derslerin çizelgede kaç saat
yer aldığı konusudur. Özellikle ilkokullarda okutulan ders ve ders saatleri
hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşü Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] stratejik
planında, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı [TTKB] kararlarında yer alan
hedeflere ilkokullar açısından ulaşılıp ulaşılmadığının tespiti önemlidir. Bu
araştırmada ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin ilkokulların
haftalık ders çizelgesi hakkındaki görüşlerinin betimlenmesi amaçlanmıştır. Bu
araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu Kırıkkale ilindeki
ilkokullarda görev yapan on yıl ve üzerinde kıdeme sahip öğretmenler oluşturmaktadır.
Çalışma grubunda bulunan öğretmenlerin ilkokulların haftalık ders saatleri
hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından yarı
yapılandırılmış olarak hazırlanan “Öğretmen Görüşme Formu” kullanılmıştır. Veri
toplama nitel veri toplama araçlarından olan görüşme yoluyla
gerçekleştirilmiştir. 48 öğretmenle görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırmada
görüşme sonuçlarından elde edilen verilerin çözümü ve yorumlanması aşamasında
“İçerik Analizi” yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf
öğretmenleri ağırlıklı olarak, ilkokulların haftalık ders saatinin azaltılması;
haftalık ders çizelgesinde yer alan derslerin ve o derslere ait haftalık ders
saatlerinin de uyumlu olmadığı yönünde görüş bildirmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2019 |
Submission Date | November 30, 2018 |
Acceptance Date | April 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 1 |
In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.