Bu çalışma 2017-2018 eğitim öğretim
yılında Başbakanlık İletişim Merkezi (Bimer) ve Cumhurbaşkanlığı İletişim
Merkezi (Cimer)’ne gelen şikâyetlerin okul yönetimine etkisine ilişkin Maarif
Müfettişlerinin, İlçe Milli Eğitim Müdürlerinin ve Şube Müdürlerinin
görüşlerinin alınması amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma; nitel bir çalışma
olup, durum çalışması desenlerinden biri olan betimsel çoklu durum deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yolu ile İl Milli Eğitim
Müdürlüğünde görev yapmakta olan 2 Maarif Müfettişi, İl Şube Müdürü ve 4 bölgeye ait her bölgeden 1
İlçe Milli Eğitim Müdürü ve 1 Şube Müdürü oluşturmuştur. Veri toplama tekniği olarak bireysel görüşme tekniği kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar betimsel
bir anlatım ile sunularak, doğrudan anlatımlara yer verilmiştir. Ortaya çıkan
temalar ve örüntüler çerçevesinde elde edilen bulgular, araştırmanın hedefleri doğrultusunda
sınıflandırılmış, akabinde nitel araştırma paket programı NVIVO 10 kullanılarak,
verilerin açıklanması ve yorumlanması yoluna gidilmiştir. Araştırma sonucunda
okul yönetiminde etkili olan baskı grupları, BİMER - CİMER’ e yapılan
şikayetlerin konusu, şikayetlerin yönetim süreci ve kararlarına etkisi ile okul örgütü
çalışanlarının motivasyonları üzerine
etkileri, BİMER - CİMER’ e yapılan
şikayetlerin içeriği, yapılan şikayetlerde dikkate alınan unsurlar ve bu şikayetleri
en aza indirgemek için sunulan öneriler öne çıkan bulgulardır. Araştırma da
ayrıca BİMER ve CİMER gibi hatların, okullar üzerinde bir baskı unsuru
oluşturduğu ve oluşan bu baskıların yöneticiler üzerinde olumsuz yansıdığı,
buna bağlı olarak da urum personelinin motivasyonlarına ve yönetim sürecine olumsuz
yönde etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 26, 2019 |
Submission Date | April 28, 2019 |
Acceptance Date | October 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 2 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.