Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye Ve Azerbaycan Devlet Yükseköğretim Kurumlarında Bilişim Sistem Ve Teknolojilerinin Kullanımı Ve Geliştirilmesine Yönelik Öneriler

Year 2015, Volume: 2 Issue: 1, 31 - 40, 15.10.2015

Abstract



Teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler, bilgi alışverişinin kolaylaştırılmasını
sağlamıştır. Beraberinde bilgi toplumu ve bilgi yönetimi gibi kavramların
ortaya çıktığı yeni dönem “Bilgi Çağı” olarak adlandırılmaktadır. Bu çağda, kalkınma
planlarının gereksinme duyduğu nitelikte ve nicelikte insangücü
yetiştirilmesinde, özellikle yükseköğretim kademesinin önemi gittikçe
artmaktadır.
Araştırmada problem olarak;
Türkiye ve Azerbaycan devlet yükseköğretim kurumlarında bilişim sistem ve
teknolojilerinin kullanım derecesi ile mevcut sistemlerin geliştirilmesine
yönelik önerilerin getirilmesi esas alınmıştır. Betimsel ve nitel olan bu
araştırmada “tarama” yöntemi kullanılımıştır. Veriler; ulusal ve uluslararası
alanyazından toplanmış, “tema” bazında gruplanmış ve “içerik analizi” ile çözümlenerek
bulgu ve yorumlara ulaşılmıştır. Bu kapsamda öncelikle; gelişmiş ülkelerdeki
üniversitelerde kullanılan bilişim sistemleri ve teknolojilerin geldiği aşama
incelenmiş, sonrasında her iki ülkenin devlet üniversitelerinde kullanılan
bilişim sistemleri ve teknolojilerinin mevcut durumu ortaya konularak,
geliştirilmesine yönelik öneriler geliştirilmiştir. Bu maksatla; yükseköğretim
kurumlarının e-dönüşüme hazır olma derecesi, bilişim teknolojisinin bugünün
sınıfını ve eğitimin kalitesini şekillendirmedeki katkısı, yükseköğretimin
geleceğini şekillendirme ve küresel rekabete hazır insangücü yetiştirmedeki
rolü incelenmiştir. Araştırmada; her iki ülkenin devlet yükseköğretim
kurumlarındaki bilişim sistem ve teknolojilerinin; gelişmiş ülke standartlarına
henüz ulaşamadığı, sistemlerin etkin ve verimli olarak kullanılamadığı,
sistemleri kullanacak kadroların daha iyi eğitilmesinin gerektiği, sistemlerin
kurulumunda geleceğe yönelik gereksinmelerin de dikkate alınarak kaynak
israfının önüne geçilmesi gerektiği konuları ön plana çıkmıştır.



References

  • Altbach, P. (2005). Patterns in Higher Education Development. In P. Altbach, R. Berdahl, P. Gumport (Eds.). American Higher Education in the Twenty-First Century: Social, Political, and Economic Challenges, 15-37. Baltimore: The Johns Hopkins University Press.
  • Barret, S. (1999). Information Systems: An Exploration of the Factors Influencing Effective Use. Journal of Research on Computing in Education, Fall 1999, Cilt. 32, No.1.
  • Bates, A. (2000). Managing Technological Change: Strategies forAcademic Leaders. San Francisco: Jossey Bass.
Year 2015, Volume: 2 Issue: 1, 31 - 40, 15.10.2015

Abstract

References

  • Altbach, P. (2005). Patterns in Higher Education Development. In P. Altbach, R. Berdahl, P. Gumport (Eds.). American Higher Education in the Twenty-First Century: Social, Political, and Economic Challenges, 15-37. Baltimore: The Johns Hopkins University Press.
  • Barret, S. (1999). Information Systems: An Exploration of the Factors Influencing Effective Use. Journal of Research on Computing in Education, Fall 1999, Cilt. 32, No.1.
  • Bates, A. (2000). Managing Technological Change: Strategies forAcademic Leaders. San Francisco: Jossey Bass.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Haydar Ateş This is me

Gulbeniz Mammadova This is me

Publication Date October 15, 2015
Submission Date May 7, 2015
Acceptance Date September 28, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Ateş, H., & Mammadova, G. (2015). Türkiye Ve Azerbaycan Devlet Yükseköğretim Kurumlarında Bilişim Sistem Ve Teknolojilerinin Kullanımı Ve Geliştirilmesine Yönelik Öneriler. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), 31-40.

In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.