Research Article
BibTex RIS Cite

Küreselleşmenin Eğitimin Farklı Boyutları Üzerindeki Etkileri

Year 2015, Volume: 2 Issue: 1, 86 - 104, 15.10.2015

Abstract



Rekabetin ve
değişimin hızlı yaşandığı günümüzde, teknoloji ve iletişim ağlarındaki gelişmeyle
küreselleşme daha hızlı bir şekilde gerçekleşir. Küreselleşme, fiziki
sınırların aşılması ve ekonomik ilişkilerin tek bir pazar haline gelmesi olarak
bilinir. Farklı yazarlar tarafından çeşitli şekillerde tanımlanan küreselleşme,
toplum tarafından daha çok ekonomik boyutu ile tanınır. Oysaki küreselleşme ile
birlikte pek çok yeni kavram ortaya çıkmış olup eğitimde küreselleşme de bunlar
arasındadır. Eğitimde daha çok yükseköğretimde belirgin olan küreselleşme, aslında
eğitimin her kademesinde ve biriminde etkisini gösterir. Topluma nitelikli
işgücü yetiştirmekle görevli olan eğitim kurumları, küreselleşmenin getirdiği
gelişmeleri takip ederek yenidünya düzenine uyumlu bireyler yetiştirebilmek
için önlem almakla yükümlüdür. Ancak, görülen odur ki pek çok kurum ve ilgili
kişi, küreselleşmenin ve etkilerinin farkında dahi değildir. Buradan hareketle,
alan yazın taraması yöntemi ile yapılan bu betimsel çalışmada küreselleşmenin eğitim
ve Türkiye’deki eğitim üzerindeki etkileri irdelenmiştir. Küreselleşme
bağlamında detaylı bilgiler için yerli ve yabancı kaynaklardan yararlanılmış, konu
geniş bir açıdan ele alınmıştır. Bu nedenle öncelikle küreselleşme kavramı açıklanıp
sebepleri ve sonuçlarına yer verilmiş, sonra da eğitim üzerindeki etkileri tartışılmıştır.
Küreselleşmenin eğitim üzerindeki etkileri genel olarak incelendikten sonra
konunun daha iyi anlaşılması için eğitim konusu da dört alt başlık altında
işlenmiştir. Araştırma sonuçları derlenerek küreselleşmenin eğitime etkisinden
olumlu faydalanmak için çeşitli önerilere vurgu yapılmıştır.



References

  • Ada, Ş. ve Akan, D. (2007). Değişim sürecinde etkili okullar. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 343-373. 20.02.2015 tarihinde http://e-dergi.atauni.edu.tr/ataunikkefd/article/view/1021004182 adresinden erişildi.
  • Akçay, R. C. (2003). Küreselleşme, eğitimsel yoksunluk ve yetişkin eğitimi. Milli Eğitim Dergisi, 159. 16.02.2015 tarihinde http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/159/akcay.htm adresinden erişildi.
  • Aslan, K. (2004). Küreselleşmenin eğitim boyutu. Ege Eğitim Dergisi, 5, 1-5. 17.02.2015 tarihinde http://dergipark.ulakbim.gov.tr/egeefd/article/viewFile/5000004051/ adresinden erişildi.
Year 2015, Volume: 2 Issue: 1, 86 - 104, 15.10.2015

Abstract

References

  • Ada, Ş. ve Akan, D. (2007). Değişim sürecinde etkili okullar. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 343-373. 20.02.2015 tarihinde http://e-dergi.atauni.edu.tr/ataunikkefd/article/view/1021004182 adresinden erişildi.
  • Akçay, R. C. (2003). Küreselleşme, eğitimsel yoksunluk ve yetişkin eğitimi. Milli Eğitim Dergisi, 159. 16.02.2015 tarihinde http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/159/akcay.htm adresinden erişildi.
  • Aslan, K. (2004). Küreselleşmenin eğitim boyutu. Ege Eğitim Dergisi, 5, 1-5. 17.02.2015 tarihinde http://dergipark.ulakbim.gov.tr/egeefd/article/viewFile/5000004051/ adresinden erişildi.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Oya Uslu Çetin This is me

Publication Date October 15, 2015
Submission Date August 6, 2015
Acceptance Date October 6, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Uslu Çetin, O. (2015). Küreselleşmenin Eğitimin Farklı Boyutları Üzerindeki Etkileri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), 86-104.

In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.