There have been continuous discussions about the selection and training of school administrators in Turkey for many years. To develop an effective model in this field, it will be useful to know the practices of the countries which obtain successful results in international student assessments. Within this scope, the practices of Japan, South Korea and Singapore have been examined and compared to the practices of Turkey through analytical method based on literature. In Japan, South Korea and Singapore, pre-service training includes some courses related to school administration and there are attempts to include such courses in-service training as well. While professional experience comes into prominence in Japan and South Korea, Singapore attaches importance to the structuring of teachers’ career development and mentorship practice. In Turkey, while developing a model for the selection and training of school administrators, the practices of Japan, South Korea and Singapore in this field can be beneficial.
Türkiye’de okul
yöneticilerinin seçilmesi ve yetiştirilmesi konusundaki tartışmalar uzun
yıllardır sürmektedir. Bu alanda etkili bir model geliştirebilmek için
uluslararası öğrenci değerlendirmelerinde başarılı ülkelerin uygulamalarının
tanınması yararlı olacaktır. Bu bakımdan öne çıkan Japonya, Güney Kore ve
Singapur’un uygulamaları incelendiğinde, hizmet öncesinde okul yöneticiliğine
hazırlık eğitimlerinin var olduğu, hizmet içerisinde de geliştirmeye yönelik
çalışmaların varlığı göze çarpmaktadır. Japonya ve Güney Kore’de mesleki
deneyim ön plana çıkmakta, Singapur’da ise öğretmenlerin kariyer gelişimlerinin
detaylı olarak yapılandırıldığı ve mentorlük uygulamasının var olduğu anlaşılmaktadır.
Türkiye koşullarına uygun bütüncül ve sürdürülebilir bir okul yöneticisi seçme
ve yetiştirme modelinin geliştirilmesi, eğitim sisteminden beklentilerin
karşılanması için zaruri bir ihtiyaç olarak görünmektedir. Söz konusu modelin
geliştirilmesinde çağdaş uygulamalar ışığında eğitim yönetimi alanının
araştırmacı ve uygulamacılarının işbirliği yapmaları en çıkar yol
görünmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 27, 2020 |
Submission Date | November 26, 2019 |
Acceptance Date | April 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 1 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.