Bu çalışma Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ), Sağlık Bilimleri Fakültesi
bünyesindeki Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencilerinin ve
mezunlarının memnuniyet düzeylerini belirlemek amacıyla gerçekleştirildi.
Çalışma, DAÜ Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü’nde eğitim alan
öğrencilerin ve mezunlarının katılımıyla gerçekleştirildi. Katılımcıların sosyodemografik
ve akademik bilgileri kaydedildi. Çalışmada memnuniyet düzeyinin
belirlenmesinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Öğrencileri Memnuniyet Düzey
Anketi (FÖMDA)’nin öğrenciler ile ilgili A-F kategorileri ve mezunlar ile ilgili
G kategorisi kullanıldı. Çalışmaya DAÜ Fizyoterapi ve Rehabilitasyon lisans
programı öğrencisi 43 kişi (yaş ortalaması: 21.51±1.57) ve en az 2 sene önce
mezun olmuş 28 kişi (yaş ortalaması: 25,71±1,18) olmak üzere toplam 71 birey
dâhil edildi. FÖMDA alt kategorilerinden toplanan verilere göre öğrencilerin
memnuniyet düzeyinin en yüksek olduğu maddenin FÖMDA-Fa (39,25 puan),
memnuniyet düzeyinin en düşük olduğu maddenin ise FÖMDA-A (34,46 puan)
olduğu görüldü. Mezunların memnuniyet düzeyinin en yüksek olduğu maddenin
FÖMDA-Gb (41,95 puan) olduğu, memnuniyet düzeyinin en düşük olduğu
maddenin ise FÖMDA-Ga (34,23 puan) olduğu belirlendi. DAÜ Fizyoterapi ve
Rehabilitasyon Bölümü öğrencilerinin ve mezunlarının genel memnuniyet
düzeylerinin iyi olduğu saptandı. Öğrencilerin memnuniyet düzeyinin en
yüksek olduğu maddelerin ders programlarının içeriği, planlanması ve
yürütülmesi, stajların teorik bilgiyi ve iletişim becerisini artırması ve internet ve
bilgisayar laboratuvarlarının yeterliliği; en düşük olduğu maddelerin ise öğrenci
görüşlerinin ve kararlarının alınması, sınav sorularının ölçebilirliği, staj süresi ve
hasta çeşitliliğinin yeterliliği ve ulaşım ağının yeterliliği ile ilgili maddeler olduğu
görüldü. Mezunların memnuniyet düzeyinin en yüksek olduğu maddelerin
lisans eğitimi kalitesi ve ekip anlayışı, en düşük maddelerin ise fakültenin iş
bulmadaki rolü ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazandırma ile ilgili maddeler
olduğu tespit edildi.
-
-
-
This study aimed to determine the satisfaction levels among undergraduates
and graduates of the Physiotherapy and Rehabilitation Department under
the Faculty of Health Sciences of Eastern Mediterranean University (EMU).
The participants in the study were EMU’s Physiotherapy and Rehabilitation
Department undergraduates and graduates. The participants’ sociodemographic
and academic information was recorded. The Satisfaction Level
Survey of Physiotherapy Students (SLS-PT) A-F categories was used to assess
the satisfaction levels of Physiotherapy and Rehabilitation undergraduates.
Category G was utilised to determine the satisfaction levels of graduates in
the study. A total of 71 people were studied, including 43 undergraduates
(mean age: 21.51±1.57) and 28 graduates (mean age: 25,71±1,18) from the
Physiotherapy and Rehabilitation program. The SLS-PT-Fa subcategory received
the highest level of satisfaction (39.25 points), while the SLS-PT-A subcategory
had the lowest level of satisfaction (34.46 points) for undergraduates. The SLSPT-
Gb (41.95 points) subcategory received the highest degree of satisfaction,
while SLS-PT-Ga (34.23 points) subcategory had the lowest level of satisfaction
among the graduates. EMU Physiotherapy and Rehabilitation Department
undergraduates and graduates were found to have high overall satisfaction
levels. Student satisfaction was highest for content, planning and execution of
course programs; increased theoretical knowledge and communication skills
through internships; and adequate internet access and computer laboratories.
However, it was lowest for student decision prioritisation, measurability of
success through exams, internship duration, patient diversity, and transportation
network sufficiency. The highest levels of satisfaction among graduates were for
the quality of undergraduate education and healthcare collaboration, while the
lowest levels of satisfaction were for the role of the faculty in obtaining a job and
lifetime learning awareness.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | April 10, 2023 |
Submission Date | November 16, 2021 |
Acceptance Date | December 7, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 22 Issue: 47 |
Kıbrıs Araştırmaları Dergisi
Kıbrıs Araştırmaları Merkezi
Doğu Akdeniz Üniversitesi
Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Turkey