BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2009, Cilt: 9 Sayı: 4, 287 - 305, 01.08.2009

Öz

According to 24. Article of 1982 Constitution, the lesson of Religious Culture and Ethics is an obliged lesson in primary and high schools. This practice has still constituted. Some people think that lesson is contrary to laicite principle and they claim it must be selective. In this paper, these questions will be examined: How did this practice become a Constitutional rule? What is its reason? Although this paper is a literature study, it contains an interview with Prof.Dr. Hüseyin Atay, who was dean of Faculty of Divinity at Ankara University, and he was one of the contributors to make this rule to become law.

Din Kültürü Ve Ahlâk Öğretiminin İlköğretim ve Liselerde Zorunlu Ders Olmasına Prof.Dr. Hüseyin Atay’ın Katkıları

Yıl 2009, Cilt: 9 Sayı: 4, 287 - 305, 01.08.2009

Öz

1982 Anayasasının 24. maddesi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin ilköğretim ve liselerde okutulan zorunlu dersler arasında yer alır hükmünü içermektedir. Bu uygulama günümüzde de devam etmektedir. Bazı çevreler bunun laikliğe aykırı olduğunu ileri sürerek seçmeli ders olarak okutulmasını uygun görmektedirler. Çalışmamızda 1982 Anayasasının 24. maddesinde yer alan zorunlu din dersi okutulması hükmünün hangi gerekçeler ve süreçlerden geçerek konulduğu araştırılacaktır. Konuyu yazılı kaynaklara geçen bilgiler çerçevesinde değerlendirmeye çalışmakla birlikte Prof.Dr. Hüseyin Atay ile bir mülakat yapmak suretiyle onun görüşlerine de yer verdik. Bilindiği gibi, kendisi, dönemin Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı olarak Anayasanın ilgili maddesinin alt yapı çalışmalarına önemli katkı yapanlardan biridir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehmet Günaydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 9 Sayı: 4

Kaynak Göster

ISNAD Günaydın, Mehmet. “Din Kültürü Ve Ahlâk Öğretiminin İlköğretim Ve Liselerde Zorunlu Ders Olmasına Prof.Dr. Hüseyin Atay’ın Katkıları”. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi 9/4 (Ağustos 2009), 287-305.