This study is about the socio-cultural structure in Elbistan where young population belong to different religious groups and their relationship between social interaction and religious are analysed in a serious research. In the introduction of this study, theoretical knowledge related to the subject has been given. In addition, by the method used in this study, it has been tried to give information about young population and socio-cultural structure of El-bistan. more over, by our findings, a lot of comments on the relationship have been made. As a result of this study, it has been seen that religion is an important factor in the mentality of social integration of young population
Sarıbay, A.Y., Postmodernite Sivil Toplum ve İslam, İletişim, İstanbul, 1995.
Sezen, Y., İslam Sosyolojisine Giriş, Turan Kültür Vakfı, İstanbul, 1994.
Subhi es-Salih, İslam Mezhepleri ve Müessesleri, çev. İbrahim Sarmış, Zafer, İstanbul, 1981.
Sümer, F., Safevi Devletinin Kuruluşu ve Gelişmesinde Anadolu Türklerinin Rolü, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu T.T.K.Y, Ankara, 1992.
Şemin, R. U, Gençlik Psikolojisi, İÜEFY, İstanbul, 1984.
Tabatabai, M.H., Tarihi, Siyasi, İlmi, İrfanı ve Ahlaki Boyutlarıyla İslam’da Şia, çev: K. Akaras-A.Kazimi, Kevser , İstanbul, 1993.
Taplamacıoğlu, M., “Din ve Toplum İlişkileri ve Dinî Gruplar”, AÜİFD, c. XVIII Ankara, 1965.
Touraine, A., Modernliğin Eleştirisi, çev Hülya Tufan, Yapı Kredi , İstanbul, 2000.
Turhan, M. Kültür Değişmeleri, M.E.B. İstanbul, 1969.
Turner, S. B., Max Weber ve İslâm, eleştirel Bir Yaklaşım, çev. Yasin Aktay, Va- di, Ankara, 1997.
Tümer, G., Küçük, A., Dinler Tarihi, Ocak Yy., Ankara, 1993.
Türkdoğan, O, Bilimsel Değerlendirme ve Araştırma Metodolojisi, MEB., İstan- bul, 1995.
..............., Çağdaş Türk Sosyolojisi,A.Ü.İşl. F.Y, Erzurum,1977.
Tütengil, C. O., Sosyal İlimlerde Araştırma ve Metot, İ.Ü.İ.F.Y., İstanbul, 1971.
Usta, N., “İnsan ve İslam Toplumu”, Türk Yurdu, c.2, Ankara, 1991.
.............., Sosyal Hareketlilik ve Din İlişkisi, Samsun, Havza-Ilıca Örneği, Ya- yınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi , SBE., Erzurum, 1992.
Vanbeseloene, N., “Gruplar Arası Davranışın Sosyal Psikolojik Analizi”, Gruplararası İlişkiler ve Sosyal Kimlik Teorisi, edit: Sibel A. Arkonaç, Alfa, İstanbul, 1993.
Wach, J., Din Sosyolojisi, çev: Ünver Günay, E.Ü, Kayseri, 1990.
Yeşilyurt, T., “Alevi-Bektaşiliğin İnanç Boyutu”, İslamiyat, s.3, Ankara, 2003.
Yıldız, D. H., İslâmiyet ve Türkler, İÜEFY, İstanbul, 1976.
Yörükoğlu, A., Gençlik Çağı, Özgür Yy., İstanbul, 1993.
Günümüz Türkiye’si Genç Nüfusta Toplumsal Değişim, Bütünleşme Ve Din İlişkisi -Elbistan Örneği
Bu çalışma, sosyo-kültürel yapılanması içerisinde, Elbistan ilçesindeki farklı dinî gruplara mensup genç nüfusta toplumsal bütünleşme ve din arasındaki ilişkiyi inceleyen bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın giriş bölümünde konu ile ilgili teorik bilgileri müteakiben, çalışmamız içerisinde kullanılan yöntem, genç nüfus ve Elbistan’ın sosyo-kültürel yapısı hakkında bilgiler verilmiştir. Sonra da elde edilen bulgularla, sosyal bütünleşme ve din ilişkisi üzerinde yorumlamalar yapılmıştır. Bu çalışmanın sonucu olarak, genç nüfusun toplumsal bütünleşme anlayışında dinin önemli bir faktör olduğu görülmüştür
Sarıbay, A.Y., Postmodernite Sivil Toplum ve İslam, İletişim, İstanbul, 1995.
Sezen, Y., İslam Sosyolojisine Giriş, Turan Kültür Vakfı, İstanbul, 1994.
Subhi es-Salih, İslam Mezhepleri ve Müessesleri, çev. İbrahim Sarmış, Zafer, İstanbul, 1981.
Sümer, F., Safevi Devletinin Kuruluşu ve Gelişmesinde Anadolu Türklerinin Rolü, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu T.T.K.Y, Ankara, 1992.
Şemin, R. U, Gençlik Psikolojisi, İÜEFY, İstanbul, 1984.
Tabatabai, M.H., Tarihi, Siyasi, İlmi, İrfanı ve Ahlaki Boyutlarıyla İslam’da Şia, çev: K. Akaras-A.Kazimi, Kevser , İstanbul, 1993.
Taplamacıoğlu, M., “Din ve Toplum İlişkileri ve Dinî Gruplar”, AÜİFD, c. XVIII Ankara, 1965.
Touraine, A., Modernliğin Eleştirisi, çev Hülya Tufan, Yapı Kredi , İstanbul, 2000.
Turhan, M. Kültür Değişmeleri, M.E.B. İstanbul, 1969.
Turner, S. B., Max Weber ve İslâm, eleştirel Bir Yaklaşım, çev. Yasin Aktay, Va- di, Ankara, 1997.
Tümer, G., Küçük, A., Dinler Tarihi, Ocak Yy., Ankara, 1993.
Türkdoğan, O, Bilimsel Değerlendirme ve Araştırma Metodolojisi, MEB., İstan- bul, 1995.
..............., Çağdaş Türk Sosyolojisi,A.Ü.İşl. F.Y, Erzurum,1977.
Tütengil, C. O., Sosyal İlimlerde Araştırma ve Metot, İ.Ü.İ.F.Y., İstanbul, 1971.
Usta, N., “İnsan ve İslam Toplumu”, Türk Yurdu, c.2, Ankara, 1991.
.............., Sosyal Hareketlilik ve Din İlişkisi, Samsun, Havza-Ilıca Örneği, Ya- yınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi , SBE., Erzurum, 1992.
Vanbeseloene, N., “Gruplar Arası Davranışın Sosyal Psikolojik Analizi”, Gruplararası İlişkiler ve Sosyal Kimlik Teorisi, edit: Sibel A. Arkonaç, Alfa, İstanbul, 1993.
Wach, J., Din Sosyolojisi, çev: Ünver Günay, E.Ü, Kayseri, 1990.
Yeşilyurt, T., “Alevi-Bektaşiliğin İnanç Boyutu”, İslamiyat, s.3, Ankara, 2003.
Yıldız, D. H., İslâmiyet ve Türkler, İÜEFY, İstanbul, 1976.
Yörükoğlu, A., Gençlik Çağı, Özgür Yy., İstanbul, 1993.
Sinanoğlu, Ahmet F. “Günümüz Türkiye’si Genç Nüfusta Toplumsal Değişim, Bütünleşme Ve Din İlişkisi -Elbistan Örneği”. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi 6/1 (Şubat 2006), 217-264.