Ahmed Shawqī is a strong writer who used the classical style of Arabic literature in his poems. He influenced many poets. One of them being Hashim al-Rifāī. Hashim, who started writing poetry at an early age, left a mark on poetry divan, and made muārazas to some of his poems. In this study the poems of Nahc al-Burda, Mawlid al-Nūr and al-Azhar, which are one of the divan literature of Hashim, are examined. These three poems are being discussed in terms of nam-ing, letter of rhyme, rhyme, centroid, content and number of couplets. In addi-tion, this study captures a comparison with of Ahmed Shawqī's poems, further-more the effect of Shawqī's poems on Hashim's poems are determined. By exam-ining the 20th century examples of the art of muāraza that has existed since the Jāhiliyya Period, the effect of the form and content used by a poet in his poetry, come to light on the literal works of other poets.
The original article was published on 31 March 2021. https://dergipark.org.tr/en/pub/daad/issue/61111/803429
Arabic Literature Ahmed Shawqī Hashim al-Rifāī Muāraza Eulogy
Düzeltme: Modern Mısır edebiyatında Nahda şairleri arasında sayılan Ahmed Şevkî (öl.1932), şiirlerinde klasik Arap edebiyatı üslubunu kullanmış güçlü bir ediptir. Şiirleriyle Mısır halkının duygularına tercüman olan Şevkî, pek çok şairi etkilemiştir. Hâşim er-Rifâî (öl. 1959) de bunlardan biridir. 1935 yılında doğan, yaşadığı dönemin siyasî olaylarında İslâmcı duruşuyla tanınan ve bu nedenle komünistler tarafından bir hedef hâline gelen Hâşim, 1959 yılında öldürülmüştür. Erken yaşlarda şiir yazmaya başlayan Hâşim, ardında bir şiir divanı bırakmış, Şevkî gibi tiyatro yazmış ve onun bazı kasidelerine muârazalar yapmıştır. Bu çalışmada, Hâşim’in divanında yer alan Nehcü’l-Bürde, Mevlidü’n-Nûr ve el-Ezher isimli kasideler incelenmiştir. Bu üç kaside isimlendirme, revî harfi, kafiye, vezin, muhteva ve beyit sayısı yönünden ele alınmış, nazîreleri olan Ahmed Şevkî’ye ait kasidelerle karşılaştırılmış, Şevkî’nin şiirlerinin, Hâşim’in şiirlerine etkisi tespit edilmiştir. Böylece Câhiliye Dönemi’nden beri var olan muâraza sanatının 20. yüzyıldaki örnekleri incelenerek, bir şairin şiirinde kullandığı şekil ve muhtevanın, diğer şairlerin eserlerine etkisi göz önüne serilmiştir.
Bu makalenin ilk hali 31-03-2021 tarihinde yayınlandı. https://dergipark.org.tr/tr/pub/daad/issue/61111/803429
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 14 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 21 Sayı: 2 |