Bu çalışma Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin Arapça hazırlık eğitimine yönelik görüşlerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesini içermektedir. Çalışma kapsamında 2023-2024 eğitim-öğretim yılında OMÜ İlahiyat Fakültesi birinci ve ikinci sınıfta öğrenim gören 319 öğrenciden anket yoluyla toplanan veriler SPSS istatistik programında analiz edilmiştir. Katılımcılara yönelik frekans dağılımının yanında X2 analizi yoluyla da mezun olunan lise türü değişkenine göre, katılımcıların Arapça hazırlık eğitimine yönelik görüşleri incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre katılımcıların mezun olunan lise türü değişkeni açısında Arapça hazırlık eğitiminde uygulanan yöntem-tekniklerin yanı sıra ders içerikleri ve Arapçanın ilahiyat lisans programı için gerekliliği gibi konularda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği, kişisel olarak Arapçaya karşı tutum ve motivasyonları ve kişisel yeterlilikleri konusundaki görüşlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdikleri tespit edilmiştir. Kişisel yeterlikler açısından İmam Hatip Lisesinden mezun olanların genel olarak Arapçaya karşı motivasyonları, kendilerini yeterli görme durumları, Arapçayı kullanma becerileri Anadolu Lisesi mezunlarına göre daha yüksek bulunmuştur. Dolayısıyla makalede bunun nedenleri detaylı şekilde diğer araştırma bulgularıyla karşılaştırılarak yorumlanmış ve çeşitli önerilere yer verilerek çalışma sonlandırılmıştır.
This study includes evaluating the views of the students of Ondokuz Mayıs University (OMÜ) Faculty of Theology regarding Arabic preparatory education in terms of some variables.. Within the study framework, the data collected through a questionnaire from 319 first- and second-year students of the Faculty of Theology (OMÜ) in the 2023-2024 academic year were analyzed using the SPSS statistical program. In addition to the frequency distribution of the participants, the X2 analysis was used to examine their views on Arabic preparatory education according to the type of high school they graduated from. According to the results obtained, it was determined that the participants did not show a statistically significant difference in terms of the type of high school they graduated from, in terms of the method-techniques used in Arabic preparatory education, as well as the course content, and the necessity of Arabic for the undergraduate theology program. Still, they showed a statistically significant difference in their opinions regarding their attitudes and motivation toward Arabic and their personal competencies. Accordingly, Imam Hatip High School graduates' motivation towards Arabic in general, their self-sufficiency, and ability to use Arabic were higher than those of Anatolian High School graduates. Therefore, the article interprets the reasons for this in detail by comparing them with other research findings and concludes the study with various suggestions.
Religious Education Preparatory Education Language Teaching Arabic
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dini Araştırmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 16 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 2 |