Bu çalışmada, Atatürk Üniversitesi İlköğretim Matematik Bölümü lisans öğrencilerinin
önceki yıllarda almış oldukları ders içeriklerinin bilgisayar destekli matematik programı
(Mathematica 7.0) ile yeniden ele alınmasıyla, öğrencilerin matematik algılarında değişim olup
olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Tanımlayıcı Durum çalışması olarak desenlenen
araştırma, bir devlet üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Ana Bilim Dalı 3. Sınıf
Bilgisayar Destekli Matematik (BDM) dersini alan normal ve ikinci öğretimde okuyan 4
gruptaki toplam 163 lisans öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel ve nitel verilerin
elde edilmesi için 7 soruluk bir görüşme formu geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Nicel olarak
alınan bilgiler, istatistiksel merkezi eğilim ölçülerine veri olacak şekilde hazırlanmış ve analizi
yapılarak değerlendirilmiştir. Nitel verilerin elde edilmesi için görüşme formunda açık uçlu
sorulara yer verilmiş ve sorulardan elde edilen cevaplar bir tabloya dönüştürülerek
değerlendirilmiştir. Verilerin analizi sonucunda; öğrencilerin matematik dersinde bilgisayardan
yararlanmalarının, işlenen konulara yönelik algılarında ve teknoloji destekli eğitime yönelik
görüşlerinde olumlu etki oluşturduğu görülmektedir. Ayrıca matematik konuları içerisinde yer
alan matematiksel sabitler, eşitsizliklerin yazımı ve çözümü, limit ve türev konuları ile
öğrencilerin öğrenim durumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
BDM Eğitimde teknoloji entegrasyonu BDE Bilişim teknolojileri Matematik öğretimi Wolfram Mathematica Algı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 1 Issue: 1 |
Dicle Academy Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.