Kamu yararını gözeterek hizmet sunmayı üstlenmesi açısından Kamu sektörü, toplumda önemli bir yere sahiptir. Ancak kamu sektörü her zaman istenen düzeyde hizmet sunamayabilir ve çeşitli sorun alanları oluşturabilir. Bu sorun alanlarından en önemlisi hizmeti sunan personelin beklenen düzeyde bir performans ortaya koymamasıdır. Bu açıdan kamuda performans sisteminin geliştirilmesi ihtiyacı doğabilmektedir. Performans sisteminin geliştirilmesi için stratejik bir yönetim tarzının benimsenmesi ise, istenen başarıya ulaşmak için önemli bir yöntem olarak görülebilmektedir. Çalışma, strateji belirlemek için izlenen bir süreç olarak planlanmış bir etkinlik sonucunda elde edilen sonuçları niteliksel ve niceliksel yönden ölçmeye yarayan performans sisteminin geliştirilmesi için stratejik yönetimin etkili bir yöntem olarak kullanılabileceğini ortaya koymayı amaçlamaktadır.
The public sector has an important place in society in terms of undertaking to provide services in the public interest. However, the public sector may not always provide services at the desired level and may create various problem areas. The most important of these problem areas is that the personnel providing the service does not perform at the expected level. In this respect, the need to develop a performance system in the public sector may arise. Adopting a strategic management style for the development of the performance system can be seen as an important method to achieve the desired success. The study aims to demonstrate that strategic management can be used as an effective method for the development of the performance system, which is used to measure the results obtained as a result of a planned activity in terms of qualitative and quantitative aspects as a process followed to determine strategy.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Political Science (Other) |
| Journal Section | Research Articles |
| Authors | |
| Early Pub Date | October 28, 2025 |
| Publication Date | October 31, 2025 |
| Submission Date | May 10, 2025 |
| Acceptance Date | October 22, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 5 Issue: 2 |
Dicle Academy Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.