Book Review
BibTex RIS Cite

Gearon, L. ve Prud’Homme, J. State Religious Education and The State of Religious Life

Year 2020, , 185 - 191, 30.06.2020
https://doi.org/10.26650/di.2020.31.1.0016

Abstract

Birçok ülkede din öğretiminin devlet eğitim kurumlarında gerçekleştirilmesi, din ve devlet ilişkisini ve neticesinde oluşan karşılıklı etkiyi gündeme getirmektedir. Dini yaşama imkânı, din eğitimi mekanizması ve din eğitiminin anayasallığı, ülkeden ülkeye söylemsel (discourse) olarak bazı farklılıklar gösterse de çoğu zaman muhafazakâr ve seküler kanadın karşı karşıya geldiği, ortak kanıya ulaşılması oldukça güç bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. Seküler kesim din eğitimine devlet elinin değmesini, siyasetin dindar bir bakışa sahip olmaması gerektiği ve belli dini yaklaşımların devlet yapısı içerisinde söz sahibi olmasının laiklikle bağdaşmadığı gerekçeleriyle reddederken, muhafazakâr bir kesim
ise bu etkileşimi dini kaygılarla istememektedir. Muhafazakâr camianın bu kısmı devletin din eğitimine tesirinin dinin kültürüne, tarihine, toplumun din algısı ve pratiklerine zarar
vereceği düşüncesiyle, devletin dine kaynak sağlayıcı olmadığını aksine dini tükettiğini savunmaktadır. Bu yazıda ele alınan “State Religious Education and the State of Religious Life” isimli kitap Oxford Üniversitesi’nden eğitim bilimci Liam Gearon ve Washington Üniversitesi’nden Joseph Prud’Homme tarafından yazılmıştır. Yazarlar konuları eğitim,
tarih, siyaset ve din alanları çerçevesinde multidisipliner şekilde ele almakta ve ABD devlet okullarında yapılması önerilen İncil-merkezli öğretim’i tüm zeminlerde inceleyerek
öngördükleri olumsuz sonuçları temellendirmeye çalışmaktadırlar. İncil merkezli bu yaklaşım, devlet okulları için Kitab-ı Mukaddes’in tarihsel, edebî ve kültürel açılardan
öğretimini hedefleyen ve temel ders kaynağı olarak Kitab-ı Mukaddesi merkeze alan seçmeli dersler önermektedir.

References

  • State Religious Education and The State of Religious Life
Year 2020, , 185 - 191, 30.06.2020
https://doi.org/10.26650/di.2020.31.1.0016

Abstract

References

  • State Religious Education and The State of Religious Life
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Philosophy, Religious Studies
Journal Section Book Review and Criticism
Authors

Sümeyye Türkmen This is me 0000-0002-3423-1224

Publication Date June 30, 2020
Submission Date May 23, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Türkmen, S. (2020). Gearon, L. ve Prud’Homme, J. State Religious Education and The State of Religious Life. Darulfunun Ilahiyat, 31(1), 185-191. https://doi.org/10.26650/di.2020.31.1.0016
AMA Türkmen S. Gearon, L. ve Prud’Homme, J. State Religious Education and The State of Religious Life. darulfunun ilahiyat. June 2020;31(1):185-191. doi:10.26650/di.2020.31.1.0016
Chicago Türkmen, Sümeyye. “Gearon, L. Ve Prud’Homme, J. State Religious Education and The State of Religious Life”. Darulfunun Ilahiyat 31, no. 1 (June 2020): 185-91. https://doi.org/10.26650/di.2020.31.1.0016.
EndNote Türkmen S (June 1, 2020) Gearon, L. ve Prud’Homme, J. State Religious Education and The State of Religious Life. darulfunun ilahiyat 31 1 185–191.
IEEE S. Türkmen, “Gearon, L. ve Prud’Homme, J. State Religious Education and The State of Religious Life”, darulfunun ilahiyat, vol. 31, no. 1, pp. 185–191, 2020, doi: 10.26650/di.2020.31.1.0016.
ISNAD Türkmen, Sümeyye. “Gearon, L. Ve Prud’Homme, J. State Religious Education and The State of Religious Life”. darulfunun ilahiyat 31/1 (June 2020), 185-191. https://doi.org/10.26650/di.2020.31.1.0016.
JAMA Türkmen S. Gearon, L. ve Prud’Homme, J. State Religious Education and The State of Religious Life. darulfunun ilahiyat. 2020;31:185–191.
MLA Türkmen, Sümeyye. “Gearon, L. Ve Prud’Homme, J. State Religious Education and The State of Religious Life”. Darulfunun Ilahiyat, vol. 31, no. 1, 2020, pp. 185-91, doi:10.26650/di.2020.31.1.0016.
Vancouver Türkmen S. Gearon, L. ve Prud’Homme, J. State Religious Education and The State of Religious Life. darulfunun ilahiyat. 2020;31(1):185-91.