Bu araştırmanın temel amacı, önlisans programlarında okuyan öğrencilerde internet bağımlılık düzeyleri ile demografik verileri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışmanın örneklemini, Selçuk Üniversitesi Alaaddin Keykubat Kampüsü’nde yer alan Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören önlisans düzeyindeki 247 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada ilköğretim öğrencilerinin internet bağımlılıklarını belirlemek amacıyla, Young (1996) tarafından geliştirilen ve Türkçeye uyarlanması Bayraktar (2001) tarafından yapılan “İnternet Bağımlılık Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek beşli likert tipinde olup, 20 maddeden oluşmaktadır. Öğrencilere demografik veriler için cinsiyet, yaş, öğretim durumu(normal öğretim-ikinci öğretim), aylık harçlık tutarı ile ilgili sorular sorulmuştur. Ölçeğin Cronbach alfa (a) iç tutarlık katsayısı .914 olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda erkek öğrencilerin kız öğrencilerden daha fazla internette zaman geçirdikleri, gelir durumu yükseldikçe internete bağlanma süresinin arttığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | DASED |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2020 |
Submission Date | February 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 1 |