Bu çalışmanın amacı, Hakkari Üniversitesi çalışanlarının cam tavan algılarının irdelenmesidir. Araştırmada cam tavana yönelik değerlendirmelerin kadın ve erkeklerde farklılık gösterip göstermediği sorusuna cevap bulunmaya çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda tanımsal nitelikte bir araştırma tasarımı uygulanmıştır. Veriler, nicel yöntemlerden online anket yöntemiyle toplanmıştır. Bu kapsamda 108 çalışandan elde edilen veriler, frekans dağılımları, açımlayıcı faktör analizi, güvenilirlik analizi, ve bağımsız gruplar t testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, mesleki ayrım ve stereotipler, bireysel tercih ve algı ve çoklu rol üstlenme boyutlarında erkeklerin anlamlı düzeyde daha olumsuz değerlendirmeleri olduğu ortaya çıkmıştır.
Bu çalışmanın amacı, Hakkari Üniversitesi çalışanlarının cam tavan algılarının irdelenmesidir. Araştırmada cam tavana yönelik değerlendirmelerin kadın ve erkeklerde farklılık gösterip göstermediği sorusuna cevap bulunmaya çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda tanımsal nitelikte bir araştırma tasarımı uygulanmıştır. Veriler, nicel yöntemlerden online anket yöntemiyle toplanmıştır. Bu kapsamda 108 çalışandan elde edilen veriler, frekans dağılımları, açımlayıcı faktör analizi, güvenilirlik analizi, ve bağımsız gruplar t testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, mesleki ayrım ve stereotipler, bireysel tercih ve algı ve çoklu rol üstlenme boyutlarında erkeklerin anlamlı düzeyde daha olumsuz değerlendirmeleri olduğu ortaya çıkmıştır.
The aim of this study is to examine the glass ceiling perception of employees at Hakkari University. In this research, it has been tried to find an answer to the question of whether the evaluations of the glass ceiling differ between men and women. The data was gathered by online survey method from quantitative methods. In this context, the data obtained from 108 employees were analyzed using frequency distributions, exploratory factor analysis, reliability analysis, and independent samples t test. As a result of the research, it was found out that men have significantly more negative assessments in terms of professional distinction and stereotypes, individual preference and perception and multi-role dimensions.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | DASED |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2021 |
Submission Date | August 3, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 2 |