Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenliği
alanında lisansüstü eğitim gören öğrencilerin ödevlerinde internetten intihal
yapmalarında öğretim elemanının rolüne ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Betimsel
taramanın kullanıldığı çalışmanın örneklemini Ağrı
İbrahim Çeçen Üniversitesi, Uşak Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi,
Dumlupınar Üniversitesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi 2016- 2017 öğrenim yılı
bahar döneminde lisansüstü öğrenim gören 59 sınıf öğretmenliği yüksek lisans
öğrencisi oluşturmaktadır. Sınıf öğretmenliği alanında lisansüstü öğrenim gören
öğrencilerin ödevlerinde internetten intihal yapmalarında öğretim elemanının
rolüne ilişkin görüşlerinin belirlenebilmesi için Ersoy (2011) ve Özden (2011)
tarafından geliştirilen 21 maddelik 5’li likert tipinde hazırlanan “Öğretmen
Adaylarının Ödevlerinde İnternetten Kopya Ödev Yapma Ölçeği” kullanılmıştır.
Ölçek hazırlanırken gerek alanyazın taramasının gerek odak grup görüşmesinin
verilerinden anket maddeleri yazılmış ve bir madde havuzu oluşturulmuştur.
Oluşturulan madde havuzundaki sorular nitelik açısından internetten hazır ödev
yapma ile internetten ödev yapmada öğretim elemanının rolü başlıkları altında
gruplandırılmıştır. Anketin geçerliğini sağlamak için anket taslak olarak
hazırlandıktan sonra, uzman görüşlerine sunulmuştur. Anket üç bölümden
oluşturulmuştur. Birinci bölümde, öğretmen adaylarının kişisel bilgilerini
belirlemeye dönük yedi soruya yer verilmiştir. İkinci bölümde, öğretmen
adaylarının internetten hazır ödev yapma konusundaki görüşlerini belirlemeye
yönelik on iki soruya, üçüncü bölümde ise öğretmen adaylarının internetten
hazır ödev yapmada öğretim elemanının rolüne ilişkin görüşlerini belirlemeye
yönelik dokuz soruya yer verilmiştir. İnceleme sonucunda yanıtları geçerli
kabul edilen anket formları SPSS aracılığıyla analiz edilmiştir. Toplanan
veriler ışığında sınıf öğretmenliği alanında lisansüstü eğitim gören
öğrencilerin internetten kopya ödev yapmalarında öğretim elemanının rolüne ilişkin
görüşleri analiz edilmiş olup elde edilen bulgular ve bulgulara dayalı
yorumlara yer verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 8, 2018 |
Submission Date | January 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |