Conference Paper
BibTex RIS Cite

Lisansüstü Öğrencilerin Ödevlerinde İnternetten İntihal Yapmaya İlişkin Görüşleri

Year 2018, Volume: 2 Issue: 1, 1 - 9, 08.05.2018

Abstract

Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenliği
alanında lisansüstü eğitim gören öğrencilerin ödevlerinde internetten intihal
yapmalarında öğretim elemanının rolüne ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Betimsel
taramanın kullanıldığı çalışmanın örneklemini
Ağrı
İbrahim Çeçen Üniversitesi, Uşak Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi,
Dumlupınar Üniversitesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi 2016- 2017 öğrenim yılı
bahar döneminde lisansüstü öğrenim gören 59 sınıf öğretmenliği yüksek lisans
öğrencisi oluşturmaktadır. Sınıf öğretmenliği alanında lisansüstü öğrenim gören
öğrencilerin ödevlerinde internetten intihal yapmalarında öğretim elemanının
rolüne ilişkin görüşlerinin belirlenebilmesi için Ersoy (2011) ve Özden (2011)
tarafından geliştirilen 21 maddelik 5’li likert tipinde hazırlanan “Öğretmen
Adaylarının Ödevlerinde İnternetten Kopya Ödev Yapma Ölçeği” kullanılmıştır.
Ölçek hazırlanırken gerek alanyazın taramasının gerek odak grup görüşmesinin
verilerinden anket maddeleri yazılmış ve bir madde havuzu oluşturulmuştur.
Oluşturulan madde havuzundaki sorular nitelik açısından internetten hazır ödev
yapma ile internetten ödev yapmada öğretim elemanının rolü başlıkları altında
gruplandırılmıştır. Anketin geçerliğini sağlamak için anket taslak olarak
hazırlandıktan sonra, uzman görüşlerine sunulmuştur. Anket üç bölümden
oluşturulmuştur. Birinci bölümde, öğretmen adaylarının kişisel bilgilerini
belirlemeye dönük yedi soruya yer verilmiştir. İkinci bölümde, öğretmen
adaylarının internetten hazır ödev yapma konusundaki görüşlerini belirlemeye
yönelik on iki soruya, üçüncü bölümde ise öğretmen adaylarının internetten
hazır ödev yapmada öğretim elemanının rolüne ilişkin görüşlerini belirlemeye
yönelik dokuz soruya yer verilmiştir. İnceleme sonucunda yanıtları geçerli
kabul edilen anket formları SPSS aracılığıyla analiz edilmiştir. Toplanan
veriler ışığında sınıf öğretmenliği alanında lisansüstü eğitim gören
öğrencilerin internetten kopya ödev yapmalarında öğretim elemanının rolüne ilişkin
görüşleri analiz edilmiş olup elde edilen bulgular ve bulgulara dayalı
yorumlara yer verilmiştir.

References

  • Yrd. Doç. Dr. Cenk YOLDAŞ
Year 2018, Volume: 2 Issue: 1, 1 - 9, 08.05.2018

Abstract

References

  • Yrd. Doç. Dr. Cenk YOLDAŞ
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Makaleler
Authors

Vildan Ceylan Kösem

Cenk Yoldaş

Publication Date May 8, 2018
Submission Date January 10, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Kösem, V. C., & Yoldaş, C. (2018). Lisansüstü Öğrencilerin Ödevlerinde İnternetten İntihal Yapmaya İlişkin Görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(1), 1-9.
AMA Kösem VC, Yoldaş C. Lisansüstü Öğrencilerin Ödevlerinde İnternetten İntihal Yapmaya İlişkin Görüşleri. debder. May 2018;2(1):1-9.
Chicago Kösem, Vildan Ceylan, and Cenk Yoldaş. “Lisansüstü Öğrencilerin Ödevlerinde İnternetten İntihal Yapmaya İlişkin Görüşleri”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2, no. 1 (May 2018): 1-9.
EndNote Kösem VC, Yoldaş C (May 1, 2018) Lisansüstü Öğrencilerin Ödevlerinde İnternetten İntihal Yapmaya İlişkin Görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2 1 1–9.
IEEE V. C. Kösem and C. Yoldaş, “Lisansüstü Öğrencilerin Ödevlerinde İnternetten İntihal Yapmaya İlişkin Görüşleri”, debder, vol. 2, no. 1, pp. 1–9, 2018.
ISNAD Kösem, Vildan Ceylan - Yoldaş, Cenk. “Lisansüstü Öğrencilerin Ödevlerinde İnternetten İntihal Yapmaya İlişkin Görüşleri”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2/1 (May 2018), 1-9.
JAMA Kösem VC, Yoldaş C. Lisansüstü Öğrencilerin Ödevlerinde İnternetten İntihal Yapmaya İlişkin Görüşleri. debder. 2018;2:1–9.
MLA Kösem, Vildan Ceylan and Cenk Yoldaş. “Lisansüstü Öğrencilerin Ödevlerinde İnternetten İntihal Yapmaya İlişkin Görüşleri”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 2, no. 1, 2018, pp. 1-9.
Vancouver Kösem VC, Yoldaş C. Lisansüstü Öğrencilerin Ödevlerinde İnternetten İntihal Yapmaya İlişkin Görüşleri. debder. 2018;2(1):1-9.