Bu araştırmada, küresel korona salgını esnasında Türkiye’deki uzaktan eğitim bağlamında müzik eğitiminde çalgı derslerinin durumu incelenmiştir. Bu bağlamda; daha önceden uzaktan eğitim veren ya da hiç vermemiş olan Ankara merkezli 42 müzik öğretmeninin görüşlerine başvurulmuş ve hazırlanan anket, Google form ile internet üzerinden uygulanmıştır. Elde edilen veriler ışığında; öğretmenlerin teknoloji kullanım durumları, online derse karşı tutumları, pandemi dönemi öncesi ve sonrasındaki online çalgı eğitiminin durumu değerlendirilmiştir. Araştırma durum tespitine yönelik betimsel boyutta nitel bir çalışma olup; genel tarama modelinde yürütülmüştür. Veri toplamaya yönelik olarak; alan yazın tarama ve öğretmen görüşleri için anket soruları hazırlanmıştır. Elde edilen veriler ise betimsel istatistiklerle analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin Covid-19 pandemisi sürecinde ağırlıklı olarak online ders yaptığı görülmüştür. Online ders ile ilgili en çok problem yaratan konunun ise küçük yaştaki öğrencilerle ders yapılması olduğu; bu sorunun aşılması için de veli destekli dersin verimli olacağı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 22, 2021 |
Submission Date | October 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 1 |