Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin robotik kodlama eğitiminin çocuklar üzerindeki etkilerine yönelik görüşlerini almaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışma nitel araştırma yöntemiyle yürütülmüştür. Çalışmada amaçlı örneklem belirleme yöntemi kullanılarak Ankara ili sınırları içerisinde robotik kodlama eğitimi verilen okullar belirlenmiş ve gönüllü olan 52 okul öncesi öğretmeni ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerde kullanılmak üzere araştırmacılar tarafından hazırlanan görüşme soruları iki uzman görüşüne sunularak uygulanmaya hazır hale getirilmiştir. Yapılan görüşmeler sonrasında elde edilen veriler içerik analizi yapılarak yorumlanmıştır. Buna göre okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarında çoğunlukla bilgisayarsız kodlama çalışmalarına yer verdiklerine rastlanmıştır. Aynı zamanda çocukların okuma-yazma bilmemelerinin uygulamalarda herhangi bir zorluk oluşturmadığına dair görüşlere ulaşılmıştır. Sonuçlar robotik kodlama eğitimlerinin başta bilişsel gelişim, sosyal gelişim ve yaratıcılık olmak üzere diğer gelişim alanları üzerinde de olumlu yansımaları olduğuna işaret etmektedir. Robotik kodlamanın dezavantajları olarak ise kullanılan materyal ve malzemelerinin pahalı oluşu, eğitim programının bulunmayışı ve eğitmen eğitimlerinin yetersizliği gösterilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 16, 2023 |
Submission Date | December 2, 2020 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 1 |