Çalışmada eğitim politikalarının merkezi kavramlarından ideolojinin
değerler eğitimi ile bağlantısı kurulmaya çalışılmıştır. İdeolojiler ve ideolojilerin
öne çıkan değerleri, ideolojinin kültürel yorum olarak değerler, duyuş-
sal alan eğitimi açısından değerler eğitiminin ideolojiler ile ilişkilendirilmiştir.
Muhafazakârlık ideolojisinin de okulu, kültürel değerleri taşıyan ve koruyan;
kültürel mirası ve değerleri yetişkinlerden kültürel bilgisi tamamlanmamış olan
bireylere nakleden, böylece de bu değerleri gelecek nesiller adına güvence altı-
na alan bir kurum olarak görmesi sebebiyle değerler eğitimi ve muhafazakârlık
ideolojisini ilişkilendirme girişiminde bulunulmuştur. Değerler eğitimi bu yö-
nüyle disiplinler arası bir alandır. Bu çalışmada da eğitim politikaları ve sosyolojisi
açısından değerler ve eğitimi ele alınmaya çalışılmıştır.
Other ID | JA26JJ99HF |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 14 Issue: 31 |