BibTex RIS Cite

Two Important Variables that Predict Values of Secondary School Students: Relationship Between Cyber-Bullying Tendencies and School Culture

Year 2013, Volume: 11 Issue: 26, 323 - 337, 01.12.2013

Abstract

İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Değerlerini Yordayan İki Önemli Değişken: Siber Zorbalık Eğilimleri ve Okul Kültürü Arasındaki İlişki

Year 2013, Volume: 11 Issue: 26, 323 - 337, 01.12.2013

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin siber zorbalık eğilimleri ve okul kültürü arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin siber zorbalık eğilimlerini belirlemek için Sakarya ilinde alt, orta ve üst sosyoekonomik düzeydeki okullardan seçilmiş 400 öğrenci üzerinden yürütülmüştür. Araştırma verileri, "Siber Mağdur ve Zorbalık Ölçeği" ve "Okul Kültürü Algısı Ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, siber zorbalık ile okul kültürünün alt boyutu olan katı kurallara bağlılık arasında pozitif düzeyde ilişki olduğu; kız ve erkek öğrenciler arasında siber zorbalık açısından anlamlı bir farklılık olduğu; haftalık internet kullanım sıklığının siber mağduriyeti yordamadığı fakat haftalık internet kullanım sıklığı yüksek olan öğrencilerin daha fazla siber zorbalık yaptıkları; cinsiyet ve sosyoekonomik düzeyin siber zorba ve siber mağduriyeti yordamadığı bulgulanmıştır.
Siber zorbalığın önlenmesi için yapılan çalışmaların pozitif okul kültürü oluşturmaya
odaklanması gerektiği öneriler arasındadır.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA59CF57KN
Journal Section Articles
Authors

Erkan Yaman This is me

Danyal Karakülah This is me

Bülent Dilmaç This is me

Publication Date December 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 11 Issue: 26

Cite

APA Yaman, E., Karakülah, D., & Dilmaç, B. (2013). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Değerlerini Yordayan İki Önemli Değişken: Siber Zorbalık Eğilimleri ve Okul Kültürü Arasındaki İlişki. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(26), 323-337.