Bu çalışmada, ülkemizde Amerikan ekolünün temsilcisi olan Robert Kolej ile Fransız ekolü olan Mekte-i Sultani (Galatasaray Lisesi)nin Osmanlı dönemindeki din eğitimi uygulamaları değerlendirilmeye çalışılmıştr. Değerlendirme kapsamında öncelikle her iki okulun dine bakış açısına yer verilmiş, ardından bu bakış açılarının pratiğe nasıl yasıdığı üzerinde durulmuştur. Her iki okulun da öğretmen unsuru ve din dersleri ayrı ayrı değerlendirmeye alırken, Robert Koleji ile ilgili bölümde ibadet boyutuyla ilgili malzemelerin yeterince olmaması nedeniyle ibadet eğitimi ayrı başlık altında değerlendirilmemiş, aynı şekilde Mekteb-i Sultani ile ilgili bölümde de, din eğitiminin fikri boyutunun belirgin olmaması nedeniyle bu konu için ayrı bir başlık atılmamıştır. Osmanlı toplumunun tüm etnik ve dini kesimlerinden öğrencilerin bu okullara devam ettiği dikkate alınırsa, her iki okuldaki din eğitimi uygulamalarının önemi daha kolay anlaşılaaktır.
Other ID | JA32JG35GV |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 2 Issue: 5 |