In this paper, we describe the development and testing of an instrument
designed to measure teachers’ sense of efficacy for character education
and its Turkish Adaptation Study. The relevance of the teacher efficacy construct
for character education is detailed and the results of two surveys of teachers
in the United States of America and a survey of teachers of Turkey are
reported. These results of U.S. samples suggest that: 1) teachers generally
possess a positive sense of efficacy for character education, but doubt their
abilities to provide character education for students who may lack good
character, 2) elementary teachers have significantly higher levels of character
education teaching efficacy than high school teachers, and 3) staff development
training and character education conference sessions have a positive impact
on teachers’ sense of efficacy for character education, but universitybased
coursework provides no significant boost in teacher efficacy. On the other
hand, the studies of bilingual equivalence and reliability reveal that the
Turkish form has satisfactory statistical properties. The implications of these
results are discussed and recommendations for teacher educators are offered.
Öğretmenlerin karakter eğitimi konusundaki algılarını ölçmek için hazırlanan bir ölçme aracının geliştirilmesi, test edilmesi ve Türkçeye uyarlanmasının ele alınacağı bu makalede öğretmenlerin yetkinlik yapısının karakter eğitimiyle ilişkisi ayrıntılı olarak incelenmekte ve Amerika'da öğretmenler arasında yapılan iki araştırma ve Türkiye'de öğretmenler üzerinde yapılan bir çalışmanın sonuçları değerlendirilmektedir. Amerika'da yapılan araştırma sonuçları şunları ortaya koymaktadır: (i) Öğretmenler genellikle karakter eğitiminin yetkinlikleri ile ilgili olarak olumlu bir duyguya sahiptirler; ancak kendilerinin iyi karakterden yoksun öğrencilere karakter eğitimi sağlama yetenekleri konusunda kuşku duymaktadırlar. (ii) İlköğretim öğretmenleri lise öğretmenlerine göre daha yüksek düzeyde bir karakter eğitimi yetkinliliği inancına sahiptirler. (iii) Personel geliştirme eğitimi ve karakter eğitimi konferansları öğretmenlerin karakter eğitiminin yetkinliği duyguları üzerinde olumlu bir etki yapmaktadır; ancak üniversiteye dayalı kurs çalışması öğretmen verimliliğinde önemli bir artış sağlamamaktadır. Türkçe uyarlanma çalışması ise ölçeğin gerekli istatistiki yeterlilikleri taşıdığını ortaya koymaktadır. Makalenin sonunda ise bu sonuçlar tartışılmakta ve öğretmenlere yönelik önerilerde bulunulmaktadır.
Other ID | JA49JH97YV |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 1 Issue: 4 |