Since it is impossible to support an educational system without considering
the importance of values, it is essential to include principles, which would
guide the educators to emphasize what is important and has priority as well as
what is right and what is wrong in teaching. It is also imperative to make decisions
based on the values at the every step in administrative processing. Although
making decisions should be based on the very principles, discussing values as part
of the decision making process is equally important since they would guide the administration
in this process. In addition, accepting the fact that these decisions will
affect others’ directly, the administrators should base their decisions on certain
principles and should be aware of those principles. Therefore, the purpose of this
study is to discuss the issue of values and provide suggestions and a point of view
based on the reviewed literature.
Değerlerden arındırılmış ve değerleri kapsamayan bir eğitim olamayacağından, neyin doğru neyin yanlış ve neyin öğretmede öncelikli ve önemli olduğunu vurgulamada eğitimcilere rehberlik edecek ilkelerin olması gerekir. Yönetim sürecinin her aşamasında değerlere göre hareket etmek önemli olmakla beraber, değerler, özellikle karar verme sürecinde, yöneticilere rehberlik etmeleri gerekliliği açısından önemlidir. Bununla beraber, alınan kararların başkalarının hayatlarını da doğrudan etkilediği düşünüldüğünde, yöneticilerin aldıkları kararları belirli prensiplere dayandırmaları ve bu prensiplerin farkında olmaları gerekir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı eğitim yöneticileri için değerler konusunu irdelemek ve bu konuya literatür çerçevesinde bir bakış açısı getirerek önerilerde bulunmaktır.
Other ID | JA67HP92AN |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 1 Issue: 1 |