Bu makalede, Danimarka’da yaşayan Türk toplumu dikkate alınarak,
Batı’da sosyal çevre ve dindarlık konusu araştırılmaktadır. Bu amaçla, kitap,
makale, gazete ve diğer elektronik kaynaklarda Türk toplumu ve genel olarak
da Müslümanlar ile ilgili konuya ilişkin veriler toplanmış ve analiz edilmiştir. Güçlü aile bağları ile doğup büyüdükleri ülkeden getirdikleri geleneklere
karşı birey merkezli Batı hayat tarzı ve yabancılara karşı uygulanan sıkı düzenlemelerin, Danimarka’da yaşayan Türk toplumu için kendine has bir sosyal
çevre oluşturduğu görülmektedir. Söz konusu sosyal çevre üç dönem halinde
ele alınmıştır. Birinci ve ikinci dönemden veya kuşaktan sonra, üçüncü kuşak
(özellikle kızlar) arasında yüksek öğretime büyük önem verildiği görülmektedir. Bu dönemde politika, eğitim, iş hayatı, tıp hukuk, mühendislik ve medya
gibi alanlarda üçüncü kuşağın yer aldığı gözlenmektedir. Bu kuşak Danimarka
kültürüyle yetişmekte ve birinci dilleri de Danca’dır. Onlar Danimarka sistemi
içinde Danimarka’nın dilini, kavramlarını, kurumlarını vs. kullanmaktadır. Bu
dönemde Türk toplumunun dini organizasyonlarındaki gelişme iki temel alanda
görülmektedir. Bunlardan birincisi daha büyük binalar alarak onları cami ve yanında sosyal faaliyet alanı olarak kullanmaktır. Diğeri ise özel okullara açmak
suretiyle zorunlu müfredat yanında İslam’ı ve Türkçeyi öğretmektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 15 Issue: 33 |