This research aimed to identify the effect of the educational game method on
4th-grade students’ success and their attitudes in teaching the unit called “Get
to know Prophet Muhammad” of the Religion Culture and Ethics course. The
population of the study was the 4th-grade students from Turkey, and target population of the study was the 4th-grade students from Istanbul. Sample group of
the research was chosen from Istanbul/Ümraniye/Teletaş Primary School at 4/A
and 4/I classes by ranged sample group. In the research; pretest, posttest, experiment, and experimental model with control group were applied. In the research
educational game method was predominantly used on the experiment group,
and on the control group teacher-centered teaching methods were mainly used.
As a means of collecting data, an achievement test multiple choice and an attitude scale with were used. In addition a self-evaluation and a parental observation form were used. The Cronbach’s Alfa Scaling Factor of the attitude test was found as 0,87. For the statistical analyzes “Independent Samples” and “Paired
Sample T” Tests were done, and level of significance was consider (p<0.05).
Bu araştırmanın amacı 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi; “Hz. Muhammed’i Tanıyalım” ünitesinin öğretiminde Eğitsel Oyun yönteminin öğrenci
başarısına ve derse karşı tutuma etkisini belirlemektir. Araştırmanın evrenini
Türkiye’de öğrenim gören 4. Sınıf öğrencileri, çalışma evrenini İstanbul’da
öğrenim gören 4. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem ise İstanbul’da
bulunan Ümraniye Teletaş İlkokulu 4/A ve 4/I sınıflarından oranlı eleman örnekleme yoluyla seçilmiştir. Araştırmada deneysel model kullanılmıştır. Uygulama 2016–2017 Eğitim öğretim yılı İstanbul/Ümraniye Teletaş İlkokulu 4/A
( Deney grubu) ve 4/I (Kontrol grubu) sınıflarında yapılmıştır. Araştırmanın
deney grubunda ağırlıklı olarak eğitsel oyun yöntemi, kontrol grubunda ise öğretmen merkezli öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma için öntest-sontest deney ve kontrol gruplu deneysel model uygulanmıştır. Veri toplama aracı
olarak çoktan seçmeli başarı testi ve tutum ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca öğrenci
öz değerlendirme formu ve veli gözlem formu da kullanılmıştır. Başarı testinin Cronbach’s Alpha güvenirlik katsayısı 0.87 olarak bulunmuştur. Elde edilen veriler SPSS (Versiyon 24) programında , “Independet Samples”, “Paired Sample
T Test” analizleri ile değerlendirilmiş ve anlamlılık derecesi p<0,05 olarak kabul edilmiştir.
Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; öğretmen merkezli öğretim yöntemlerin uygulandığı kontrol grubu ile eğitsel oyun yönteminin uygulandığı deney
grubunun başarı test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık
gözlenmemiştir. Ancak deney grubunun başarı puanının kontrol grubundan fazla olduğu görülmüştür. Yine uygulama sonucunda kontrol grubu öğrencilerinin
tutumlarında istatistiksel olarak anlamlı bir değişme meydana gelmezken, deney
grubu öğrencilerinin tutumlarında olumlu yönde anlamlı farklılık gözlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 15 Issue: 34 |