Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen
adaylarının değerler eğitimine yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın
örneklemini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Eğitim Fakültesi Okul Öncesi
Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan üçüncü ve dördüncü sınıfta
öğrenim görmekte olan 116 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu öğrenciler ölçüt
örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Araştırma verileri Kişisel Bilgi Formu, sekiz
açık uçlu sorudan oluşan Değerler Eğitimine Yönelik Görüş Formu kullanılarak
elde edilmiştir. Bu araştırma nicel araştırma modellerinden tarama modelinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında görüş formundan elde edilen veriler
frekans analizi yoluyla analiz edilmiştir. Bu araştırma sonucunda değerler eğitimi
denildiğinde okul öncesi öğretmen adaylarının akıllarına ilk olarak sevgi,
saygı, hoşgörü ve dürüstlük değerleri gelmektedir. Bu değerlerin öğretiminde en
çok kullanılabilecek yolların sırasıyla yaratıcı drama, oyun ve Türkçe
etkinlikleri olduğu ortaya çıkmaktadır. Öğretmen adaylarının hayatlarında ön
planda tuttukları değerler ise saygı, sevgi, hoşgörü ve dürüstlüktür. Ayrıca
öğretmen adayları, okul öncesi dönem kişilik gelişiminin en önemli yaş aralığı
olduğu için, çocuğun topluma uyumunu sağlaması, onun nasıl bir insan
olunacağını belirlemesi ve topluma yararlı ve sağlıklı bireyler olarak
yetişmesinde okul öncesinde değerler eğitiminin önemli olduğunu ifade
etmişlerdir.
The aim of this study was to determine
pre-school teacher candidates' views on values education. The sample of the
study consisted of 116 students who were studying in Faculty of Education
Preschool Education Department in the 2018-2019 academic year. The selection of
students was determined by criterion sampling. The research data was obtained
using the Personal Information Form, an open-ended questionnaire consisting of eight
open-ended questions. The data obtained from the survey was analyzed by frequency
analysis. As a result of the study, values such as; love, respect, tolerance and honesty were
found to be among the first that comes to the minds of pre-school teacher
candidates . The most common ways of teaching these values were creative drama,
game and Turkish course activities respectively. The values that the pre-school
teacher candidates care most were respect, love, tolerance and honesty in their
lives. At the same time, it was seen that the values that first come to the
prospective teachers’ mind are the ones
that coincide with the values they place importance in their lives. In
addition, teacher candidates stated that values education is important in
pre-school education, because pre-school period is the most important age range
for personality development, that ensures child adaptation to the society,
values determine how to be a human and to raise people who are beneficial and
healthy to society.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 17 Issue: 38 |