Bu çalışma kapsamında farklı cam elyaf takviyeli kompozit ürünler kullanılarak konvansiyonel öngerilmeli beton travers mukavemet değerlerine ulaşarak milli ve daha düşük maliyetlerde ürünler almak için deneyler yürütülmüştür. Yapılan test ve analizler sonucunda cam elyaftan mamul dokuma kumaş, keçe kumaş, çeşitli ebatlarda kırpıntılar (kesik elyaf katkılar) ve dairesel çubuklar (donatılar) kullanılarak imal edilen test numunelerinin Dywidag normunda öngermeli beton traversler için istenilen kriterleri yakalayamadığı görülmüştür. Bununla birlikte söz konusu değerlere en yüksek oranda yaklaşan ve fayda/maliyet açısından en yüksek verim alınan cam elyaf dairesel çubukların ebatları ve beton dökümü sırasındaki dizilişleri ile beton reçetesi (beton karışım oranı) üzerine çalışmaların genişletilebileceği ve geleceğin taşımacılık altyapısı için milli, daha düşük maliyet ve daha yüksek kullanım ömrünü yakalamak adına önemli katkıları olacağı değerlendirilmiştir.
In this study, experiments were conducted using different types of glass fiber reinforced composite materials to achieve the strength values of conventional prestressed concrete sleepers, aiming to produce national products at lower costs. As a result of the tests conducted, it has been observed that the test samples manufactured using woven fabric made of glass fiber, felt fabric, various sizes of chopped fibers and rods did not achieve the conventional prestressed concrete sleeper criteria of Dywidag norms. Nevertheless, the studies on the size of the glass fibre rods, which approach the values in question at the highest efficiency in terms of benefit/cost and their arrangement during concrete casting and concrete mixture ratio can be expanded. This will make important contributions to achieving national lower cost and higher service life for the transport infrastructure of the future.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Material Design and Behaviors |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2024 |
Submission Date | July 4, 2024 |
Acceptance Date | July 10, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |