Demiryollarında altyapı ve üstyapı en önemli bileşenler arasında yer almakta ve zorlu çevresel koşullara maruz kalmaktadır. Dinamik ve statik yükleri taşıyan, farklı iklim şartları altında çevresel koşullardan öncelikli olarak demiryolu altyapı ve üstyapı sistemleri etkilenmektedir. Bu çalışmada, demiryolu sistemleri için kritik bileşenler arasında yer alan ve Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) bünyesinde ağırlıklı olarak kullanılan B70 ön germeli beton traverslerin farklı yükleme koşulları altında mekanik davranışları sonlu elemanlar yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonlu elemanlar modeli zemin dolgu, alt balast ve balast katmanları; SKL14 tipi ray kıskacı, kauçuk malzemeden üretilmiş ray pedi, ray, travers ve demiryolu tekerinden oluşmaktadır. Analiz sonucu elde edilen deformasyon değerleri aynı yükler altında yapılmış deneysel çalışma sonuçlarıyla karşılaştırılmıştır. Geliştirilen sonlu elemanlar modeli sonucu elde edilen analiz sonuçlarının deneysel sonuçlarla uyumlu olduğu anlaşılmıştır.
In railways rail infrastructure and superstructure are the key components that works under harsh environmental conditions. Infrastructure and superstructure systems carries static and dynamic loads and are primarily imposed of various climate conditions. In this study, B70 prestressed concrete sleepers that are frequently used in Turkish State Railways are analysed by using finite element method for mechanical response under various loading conditions. Finite element model includes primary components of the systems such as, landfill, sub-ballast and ballast layers; SKL14 rail clip, rubber-based rail pad, rail, sleeper and vehicle wheel. Obtained deflection values with finite element results are compared and validated with the experimental work done at the same loading conditions. It is concluded that finite element results with developed model are compatible with the experimental results.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Mechanical Engineering |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2021 |
Submission Date | November 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 |