Research Article
BibTex RIS Cite

Döngüsel Atalet Kavramı ile Bir Demiryolu Aracının Etkin Kütle Değerinin Değerlendirilmesi

Year 2018, Issue: 8, 30 - 39, 30.06.2018

Abstract

Bir demiryolu aracının
hareketi ile birlikte aracın tekerlek setleri ve fren diskleri gibi unsurları
döngüsel harekete geçerler. Belirli kütlelere sahip olan bu unsurların
hareketlenmelerinde aşılması gereken iki ayrı hareketsizlik değeri
bulunmaktadır. Doğrultulu ve döngüsel harekete bağlı olarak bu kütlelerin
hareket halindeki kütle değerleri, durağan hallerindeki kütle değerlerinden
farklı olmaktadır. Ortaya çıkan bu farklı kütle değerleri, etkin kütle
değerleri ile ifade edilir. Etkin kütle değerinin bilinmesi ile aracı
ivmelendirmek için gereken kuvvetin ve bu kuvvetin belirli hızlarda sağlanması
için gereken güç değerinin hesaplanmasındaki hassasiyet artar. Kaynaklarda etkin
kütle hesabının detaylarına çoğunlukla girilmemektedir. Bu çalışma içerisinde
döngüsel hareket kavramı, kavramın fiziksel temellerinden başlayarak
incelenecek ve örnek bir demiryolu aracı üzerindeki etkisi irdelenecektir.

References

  • [1] Halliday, D., Resnick, R., Walker, J. Fundamentals of Physics. 4th Edition, John Wiley and Sons, 1994.
  • [2] Lichtberger, L. Track Compendium. Eurail Press. 2011.
  • [3] www.tuvasas.com.tr. 12 Haziran 2018.
  • [4] www.tudemsas.com.tr. 12 Haziran 2018.
  • [5] Lee, J., Han, S. Knowledge-based configuration design of a train bogie. Journal of Mechanical Science and Technology 24 (12) (2010) 2503~2510
  • [6] Paixao, A., Fortunato, E., Calçada, R. The effect of differential settlements on the dynamic response of the train-track system: A numerical study. Engineering Structures, 88, s.216-224. 2015.
  • [7] Esveld, C. Modern Railway Track. MRT-Productions.2001.
  • [8] Bracciali, A. Railway Wheelsets: History, Research and Developments. International Journal of Railway Technology Volume 5, Issue 1, Pages 23-52, 2016.
  • [9] Bosquet, R., Vandanjon P.O., Coiret, A., Lorino, T. Model of High Speed Train Energy Consumption. World Academy of Science, Engineering and Technology, International Journal of Energy and Power Engineering, Vol:7, No:6, 2013.
  • [10] Seçkin, İ. Toprak İşler ve Demiryolu. Çağlayan Kitabevi. 1. Baskı. 2003.
  • [11] Evren, G., Dündar, S. Demiryolu. Birsen Yayınevi. 3. Baskı. 2016.
Year 2018, Issue: 8, 30 - 39, 30.06.2018

Abstract

References

  • [1] Halliday, D., Resnick, R., Walker, J. Fundamentals of Physics. 4th Edition, John Wiley and Sons, 1994.
  • [2] Lichtberger, L. Track Compendium. Eurail Press. 2011.
  • [3] www.tuvasas.com.tr. 12 Haziran 2018.
  • [4] www.tudemsas.com.tr. 12 Haziran 2018.
  • [5] Lee, J., Han, S. Knowledge-based configuration design of a train bogie. Journal of Mechanical Science and Technology 24 (12) (2010) 2503~2510
  • [6] Paixao, A., Fortunato, E., Calçada, R. The effect of differential settlements on the dynamic response of the train-track system: A numerical study. Engineering Structures, 88, s.216-224. 2015.
  • [7] Esveld, C. Modern Railway Track. MRT-Productions.2001.
  • [8] Bracciali, A. Railway Wheelsets: History, Research and Developments. International Journal of Railway Technology Volume 5, Issue 1, Pages 23-52, 2016.
  • [9] Bosquet, R., Vandanjon P.O., Coiret, A., Lorino, T. Model of High Speed Train Energy Consumption. World Academy of Science, Engineering and Technology, International Journal of Energy and Power Engineering, Vol:7, No:6, 2013.
  • [10] Seçkin, İ. Toprak İşler ve Demiryolu. Çağlayan Kitabevi. 1. Baskı. 2003.
  • [11] Evren, G., Dündar, S. Demiryolu. Birsen Yayınevi. 3. Baskı. 2016.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Article
Authors

Niyazi Özgür Bezgin

Publication Date June 30, 2018
Submission Date June 12, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 8

Cite

IEEE N. Ö. Bezgin, “Döngüsel Atalet Kavramı ile Bir Demiryolu Aracının Etkin Kütle Değerinin Değerlendirilmesi”, Demiryolu Mühendisliği, no. 8, pp. 30–39, June 2018.