Avrupa
demiryolu sistemlerindeki çeşitlilikten dolayı –Sinyal sistemleri, trafik
kontrol sistemleri, ray açıklığı, cer akımı vb.- ülkeler arası demiryolu
işletmesinde kısıtlar meydana gelir. Ray açıklığı gibi problemler ekartman
açıklığı değiştirilebilir boji ile çözülse de diğer problemler için sınırlarda
lokomotif değişimi gerekir. Bu nedenle Avrupa’daki demiryolu işletmecileri
ülkelerarası demiryolu trafiğini kolaylaştırmak için standartlar geliştirmeye
çalışmışlardır. Bunlardan birisi de trafik kontrol sistemidir. Birçok ülke
kendi kontrol sistemine sahip olduğu için, lokomotifleri tüm bu sistemlerin
altyapısı için donatmak mümkün değildir.
Bu
nedenle 1991 yılında Avrupa Birliği ülkelerinin ulaştırma bakanları 91/440/EWG
sayılı demiryolu yönetmeliği ile standart bir sistemin temellerini attı. Bu
sistem European Rail Traffic Management Systems (ERTMS) yani Avrupa Demiryolu
Trafik Yönetim Sistemi’dir.
Bu sistem
4 proje olarak planlanmıştır: [1]
·
Global System for
Mobile Communication-Railway (GSM-R), Demiryolu için Mobil İletişim Sistemi
·
European Traffic
Management Layer (ETML), Avrupa Trafik Yönetim Ara yüzü
·
Integrated European
Signalling System (INESS), Bütünleşmiş Avrupa Sinyal Sistemi
·
European Train Control
Systems (ETCS), Avrupa Demiryolu Kontrol Sistemleri.
Bu
yazıda ETCS 3. Seviye trafik kontrol sistemi hakkında genel bilgileri ve
sistemin avantajları, dezavantajları, güvenlik sorunları ile ilgili bilgileri
özetlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Hakemsiz Akademik ve Popüler Yayınlar |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | June 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 8 |