Bu makale, birinci mertebeden kayma deformasyon teorisine (FSDT) ve sonlu elemanlar metoduna (FEM) dayanan auxetic ve bal peteği çekirdek katmanına sahip sandviç plakaların serbest titreşim analizlerini sunmaktadır. Önerilen plakalar, demiryolu araç gövdelerinin yapımında en yaygın kullanılan malzemelerin başında gelen Al 6005A-T6 alüminyum alaşımdan yapılmış auxetic veya bal peteği çekirdek katmanı yine aynı alüminyum alaşımdan oluşturulmuş yüzey katmanları arasına yerleştirilmiştir. Sandviç plakaların hareket denklemleri için Hamilton prensibi kullanılmış ve çözümleri için ise Navier yöntemi uygulanmıştır. Elde edilen çözümlerde iki farklı gözeneklilik yapısı, dört farklı gözeneklilik oranı, üç farklı en/boy oranı, üç farklı çekirdek katmanı/yükseklik oranı ve dört farklı sınır koşulları kullanılarak bu parametrelerin serbest titreşime etkileri incelenmiştir. Ele alınan gözeneklilik yapısı, gözeneklilik oranı, en/boy oranı, çekirdek katmanı/yükseklik oranı ve sınır koşulları sandviç plakanın dinamik davranışını önemli ölçüde etkilediği belirlenmiştir.
Serbest titreşim analizi Sonlu elemanlar analizi Auxetic yapı Bal peteği yapısı Sandviç plaka
This paper presents free vibration analyses of sandwich plates with auxetic, and honeycomb core layers based on first order shear deformation theory (FSDT) and finite element method (FEM). The proposed plates are made of Al 6005A-T6 aluminum alloy, which is one of the most widely used materials in the construction of railway car bodies, and the auxetic or honeycomb core layer is placed between the surface layers made of the same aluminum alloy. Hamilton's principle is used for the equations of motion of the sandwich plates and Navier's method is applied for their solutions. Two different porosity structures, four different porosity ratios, three different aspect ratios, three different core layer/height ratios and four different boundary conditions were used in the solutions and the effects of these parameters on free vibration were analyzed. It is determined that the porosity structure, porosity ratio, aspect ratio, core layer/height ratio and boundary conditions significantly affect the dynamic behavior of the sandwich plate.
Free vibration analysis Finite element analysis Auxetic structure Honeycomb structure Sandwich plate
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Dynamics, Vibration and Vibration Control |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2025 |
Submission Date | December 17, 2024 |
Acceptance Date | January 9, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 21 |