BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE OMBUDSMAN (KAMU DENETÇİLİĞİ) KURUMU

Yıl 2014, Sayı: 14, 59 - 64, 13.07.2016

Öz

Ombudsman, kökleri Osmanlı İmparatorluğuna kadar dayanan ve ilk olarak 1809’da İsveç’te anayasa ile kurulan bir denetim sistemidir. Türkiye’de ombudsman kurumu, “Kamu Denetçiliği Kurumu” adıyla 2012 yılından itibaren uygulanmaya başlanmıştır.
Kamu Denetçiliği Kurumu, günümüzde geçerli katı-
lımcılık, etkinlik, verimlilik, şeffaflık, hesap verebilirlik
kriterlerini esas alan yeni kamu yönetimi anlayışıyla
ve çoğulcu demokrasiyle uyumlu bir denetim kurumu
olarak dikkat çekmektedir. Arabulucu yönüyle vatandaş
ile idare arasındaki sorunları, her iki tarafı da
tatmin edecek şekilde çözümlemekte ve idari yargıya
destek olmaktadır.

Kaynakça

  • Avşar, Zakir(2012), Ombudsman İyi Yönetilen Türkiye İçin Kamu Denetçisi, İstanbul:Hayat Yayınları
  • Çağatay, Uluç vd.(2013), “Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Yerel Düzeyde Algılanması: İzmir ve Manisa Barosuna Kayıtlı Avukatlar Üzerine Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,Yıl:2013/1, Sayı:17
  • Çolak, Nusret İlker (2012), “İdari Uyuşmazlıklarda Alternatif Çözüm Yolları”, Ankara:Danıştay Yayınları No:83, Danıştay ve İdari Yargı Günü 144. Yıl Sempozyumu
  • Erhürman, Tufan(1998), “Ombudsman”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 31, Sayı 3, Eylül 1998
  • Hakyemez, Yusuf Şevki (2003), “Çoğunlukçu Demokrasi Anlayışı, Rousseau ve Türk Anayasaları Üzerindeki Etkisi”, AÜHFD, 2003, Cilt:52, Sayı:4,
  • Özden, Kemal(2005), Ombudsman Yeni Yönetim Anlayışı İçin Bir Model, İstanbul:Tasam Yayınları
  • Kamu Yönetimi Araştırması-Genel Rapor Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları No:238 1991:23 Ankara
  • Pickl, V. J. (1986), “Ombudsman ve Yönetimde Reform”, T.Ergun(Çeviren), Amme İdaresi Dergisi, 19(4).
  • Saygın, Engin(2008), “Ombudsmanı Beklerken: Anayasa Mahkemesinin Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu İptaline Dair Gerekçeli Kararı Üzerine Bir İnceleme”, Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, C.XII, Y.2008, Sa 1-2
  • Sezen, Seriye(2001), Ombudsman:Türkiye İçin Nasıl Bir Çözüm? Amme İdaresi Dergisi, Cilt 34, Sayı 4, Aralık 2001, s 7196
Yıl 2014, Sayı: 14, 59 - 64, 13.07.2016

Öz

Kaynakça

  • Avşar, Zakir(2012), Ombudsman İyi Yönetilen Türkiye İçin Kamu Denetçisi, İstanbul:Hayat Yayınları
  • Çağatay, Uluç vd.(2013), “Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Yerel Düzeyde Algılanması: İzmir ve Manisa Barosuna Kayıtlı Avukatlar Üzerine Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,Yıl:2013/1, Sayı:17
  • Çolak, Nusret İlker (2012), “İdari Uyuşmazlıklarda Alternatif Çözüm Yolları”, Ankara:Danıştay Yayınları No:83, Danıştay ve İdari Yargı Günü 144. Yıl Sempozyumu
  • Erhürman, Tufan(1998), “Ombudsman”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 31, Sayı 3, Eylül 1998
  • Hakyemez, Yusuf Şevki (2003), “Çoğunlukçu Demokrasi Anlayışı, Rousseau ve Türk Anayasaları Üzerindeki Etkisi”, AÜHFD, 2003, Cilt:52, Sayı:4,
  • Özden, Kemal(2005), Ombudsman Yeni Yönetim Anlayışı İçin Bir Model, İstanbul:Tasam Yayınları
  • Kamu Yönetimi Araştırması-Genel Rapor Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları No:238 1991:23 Ankara
  • Pickl, V. J. (1986), “Ombudsman ve Yönetimde Reform”, T.Ergun(Çeviren), Amme İdaresi Dergisi, 19(4).
  • Saygın, Engin(2008), “Ombudsmanı Beklerken: Anayasa Mahkemesinin Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu İptaline Dair Gerekçeli Kararı Üzerine Bir İnceleme”, Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, C.XII, Y.2008, Sa 1-2
  • Sezen, Seriye(2001), Ombudsman:Türkiye İçin Nasıl Bir Çözüm? Amme İdaresi Dergisi, Cilt 34, Sayı 4, Aralık 2001, s 7196
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA48TF77BE
Bölüm Makale
Yazarlar

Hasibe Usta Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 13 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Usta, H. (2016). TÜRKİYE’DE OMBUDSMAN (KAMU DENETÇİLİĞİ) KURUMU. Denetişim(14), 59-64.

TR Dizin'de yer alan Denetişim dergisi yayımladığı çalışmalarla; alanındaki profesyoneller, akademisyenler ve düzenleyiciler arasında etkili bir iletişim ağı kurarak, etkin bir denetim ve yönetim sistemine ulaşma yolculuğunda önemli mesafelerin kat edilmesine katkı sağlamaktadır.