4734 sayılı Kamu İhale Yasası, yasanın yürürlüğe girdiği tarih olan 01.01.2003 tarihinden günümüze kadar birçok defa değişikliğe uğramıştır. AB sürecinde yaşanan gelişmelerin yanında, uygulamada yaşanan sıkıntılar da kuşkusuz bu değişikliklerde etkili olmuştur. Son olarak 5812 sayılı Yasayla, 4734 sayılı Kanunda yapılan değişiklikle, AB üyesi ülkelerce uygulanmakta olan modern ihale usulleri ihale mevzuatımıza girmiştir. İhale sisteminde yapılan bu değişikliklerle, ihalelerde, saydamlığı ve şeffaflığı artırmaya yönelik uygulamalara ilişkin hukuksal altyapı geliştirilmiştir. Ayrıca, KİK’in fonksiyonunda da önemli değişiklikler yapılmış ve KİK’in re’sen inceleme yetkisi ortadan kaldırılmak suretiyle, bir anlamda Kurumun sistemin bütünü üzerinde yoğunlaşması yönünde ilke benimsenmiştir. Söz konusu Kanunla, belli konularda olumsuz sayılabilecek (KİK’in re’sen inceleme yetkisinin kaldırılması gibi) değişiklikler yapılmış olsa da, değişiklikler bir bütün olarak değerlendirildiğinde, yapılan düzenlemelerin, ihale sisteminin daha hızlı işlemesine ve kamu kaynaklarının verimli kullanılmasına ortam hazırlayacağı düşünülmektedir. Bu kapsamda, KİK’in yanında, diğer idarelere de görevler düşmekte olup, sistemin işleyişinde “e-devlet” uygulamalarındaki başarı düzeyinin de bir anlamda etkisi olduğunu söyleyebiliriz.
Diğer ID | JA47NH72GD |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 2 |
TR Dizin'de yer alan Denetişim dergisi yayımladığı çalışmalarla; alanındaki profesyoneller, akademisyenler ve düzenleyiciler arasında etkili bir iletişim ağı kurarak, etkin bir denetim ve yönetim sistemine ulaşma yolculuğunda önemli mesafelerin kat edilmesine katkı sağlamaktadır.